Národní technické muzeum v prostorách nejstaršího nádraží Praze, v památkově chráněných objektech bývalých dílen Masarykova nádraží, připravuje velký expoziční projekt – Muzeum železnice a elektrotechniky, které by se návštěvníkům mělo otevřít za šest let. Po otevření by se mělo jednat o největší muzeum tohoto druhu v České republice.
Nabyté expozice
„Inspirovali jsme se například v Německu, kde je hned několik muzeí, která se věnují elektrotechnice v rámci železniční dopravy. Expozice elektrotechniky představí její historický vývoj, i vývoj přidružených oborů a jejich zásadní vliv na utváření české společnosti v jednotlivých etapách vývoje,“ řekl generální ředitel NTM Karel Ksandr.
Národní muzeum posílá na Ukrajinu obalový materiál i powerbanky. Vybavení pomůže bombardovaným muzeím

Nebudou chybět ani parní lokomotiy Serenyi, Conrad Vorlauf a lokomotiva Ušatá, na které podle Novotného dnes začínají opravy. Restaurování stroje, který byl vyroben v roce 1940, provede firma 1. Kolínská lokomotivní. Hotovo by mělo být do 17 měsíců. Předpokládané náklady jsou asi 30 milionů korun.
Postaví se i výšková budova
Ještě během letošního roku chce NTM vypsat soutěž na projektanta, který připraví kompletní projektovou dokumentaci k chystané stavbě, následovat bude tendr na zhotovitele stavby, který bude mít mimo jiné za úkol zakomponovat do historického nádraží novou výškovou stavbu
„Protože celek Masarykova nádraží představuje nejstarší a nejrozsáhlejší ucelený soubor historických železničních staveb v České republice a je významnou kulturní památkou, připravované novostavby a vestavby, sloužící k navýšení expoziční plochy, musí plně respektovat historickou hodnotu areálu,“ řekl Ksandr.