Pátek 29. března 2024
Dnes je Velký pátek / Taťána, zítra Arnošt
Oblačno 18°C

Oprava Barrandovského mostu startuje za 4 dny. Prahu čeká týden dopravních kolapsů. 10 rad, jak se na ně připravit!

/
  • Barrandovský most.
    12. května 2022 ● 05:00

    Pořádnou trpělivostí a pevnými nervy se od pondělí musí vybavit řidiči zvyklí křižovat Vltavu po Barrandovském mostu. Jeho oprava startuje 16. května. Experti popsali, jak zatěžkávací týden a 110 dní dopravních komplikací přežít.

    Nejfrekventovanější dopravní stavba Česka a pro Prahu zcela páteřní komunikace se zavře řidičům ve směru do centra ze Strakonické. Most, přes který denně přejede 150 tisíc aut, zároveň přijde o jeden pruh v každém směru. Dopravní omezení včetně zhruba čtyřicetikilometrové objízdné trasy potrvají 110 dní. Podle dopravních expertů lze čekat komplikace. I na ně se ale lze připravit. Jak?

  • 1.

    Přesedlejte na MHD

    Podle dopravního experta Romana Budského by se řidiči měli s objízdnými trasami dopředu seznámit. „Nebude od věci popřemýšlet i o alternativních trasách. Na páteřních objížďkách to bude váznout. Hojně je budou využívat ti, kteří se v Praze nevyznají a kamionová doprava,“ vysvětlil.

    Rekonstrukce Barrandovského mostu.
    Autor: grafika Blesk

  • 2.

    Počítejte se zdržením

    Pokud chtějí řidiči projet bez výrazného zdržení a komplikací, měli by vyrazit mimo dopravní špičku. „Ráno je to do 6.00, kolem oběda, nebo večer po 19. hodině,“ vysvětlil dopravní psycholog Matúš Šucha. „Ráno je dobré vyrazit čím dříve, tím lépe. Vyhnout se špičce lze i později dopoledne nebo pozdě odpoledne,“ doplnil dopravní expert Libor Budina z Autoklubu ČR. Podle Romana Budského by úsek měl být snadno průjezdný i během hluboké noci.

    Kolona v noci (ilustrační foto)
    Autor: Blesk:Jiří Čada

  • 3.

    Potrénujte

    Podle Matúše Šuchy bude situace komplikovaná všude, jelikož kapacity v okolí mostu nestačí ani při standardním provozu. Podle Romana Budského je třeba s komplikacemi počítat i v relativně vzdálených místech jako na Pražském okruhu, Jižní spojce nebo dálnici D1 v ulici 5. května. „Ani dnes to není s plynulostí žádná hitparáda. Absence vnějšího okruhu kolem Prahy s sebou trvale nese velmi trpké ovoce,“ vysvětlil. „Nejvíce vytížená budou obě nábřeží v ulicích Strakonická i Modřanská. Větší komplikace lze čekat i v ulici K Barrandovu a na Jižní spojce,“ doplnil Libor Budina. Doprava se podle něj bude kumulovat i v části magistrály, tunelu Blanka a částech městského okruhu.

    Barrandovský most.
    Autor: Blesk:Martin Přibyl

  • 4.

    Jeďte mimo špičku

    Kratší cesta k cíli nemusí být po zahájení oprav nutně ta nejrychlejší. „Pokud to půjde, bude dobré se úsekům s dopravními komplikacemi zdáli vyhnout i za cenu mnohakilometrové zajíždky. Časová úspora může být velká, “ vysvětlil Roman Budský.

    Doprava bude kolabovat všude (ilustrační foto)
    Autor: Zdroj Blesku

  • 5.

    Problémy budou všude

    Pomoci vyhnout se úsekům, kde doprava stojí či nalézt alternativní volné trasy, mohou řidičům mobilní aplikace či chytré palubní navigace. „Doporučuji mít v hlavě několik alternativ cesty a s využitím dynamické navigace, jako je Waze nebo Google, zvolit aktuálně nejvhodnější variantu,“ vysvětlil Roman Budský. „Především v dopravní špičce se situace může měnit z minuty na minutu,“ dodal.

    Aplikace v autě (ilustrační foto)
    Autor: Svět motorů

  • 6.

    Nebojte se zajíždky

    Podle Libora Budiny k plynulosti pomůže i správné dodržování pravidla tzv. zipu, kdy se řidiči střídavě řadí do jednoho průběžného pruhu. „V praxi často nefunguje a kolony vznikají jen tím, že se zipuje špatně. Správné zipování ale funguje a pomůže problémy minimálně eliminovat,“ vysvětlil.

    Barrandovský most.
    Autor: Blesk:David Malík

  • 7.

    Pomůže aplikace

    Pokud řidič na kolony narazí, nezbude mu podle Romana Budského, než se obrnit stoickým klidem. „Jakékoliv projevy agresivity nic nevyřeší a mohou vyvolat reakci jiných také značně nabroušených motoristů,“ vysvětlil.

     

    Přesedlejte na MHD

    Podle Matůše Šuchy by řešením pro řidiče, kteří se nechtějí stresovat v hustém provozu a nemusí nutně sedat za volant mohlo být větší využití městské hromadné dopravy.

     

    Počítejte se zdržením

    Předejít stresovým situacím by mohla pomoci i výrazná časová rezerva. „Řidiči by měli počítat s výrazným zdržením a vyrazit na cestu s dostatečným časovým předstihem, aby se nedostávali do časové tísně,“ vysvětlil Matůš Šucha.

     

    Neriskujte

     

    „Řidiči, kteří spěchají nebo jsou v osobní nepohodě například kvůli horku, mohou být více sváděni k tomu riskovat,“ vysvětlil Matůš Šucha. „V případě nehody by mohlo nastat nepředstavitelné zdržení. Na všechny bych apeloval, aby kvůli stresu nevytvářeli rizikové situace,“ varoval Libor Budina.

    Fotogalerie
    11 fotografií

Diskuse k článku Přidat názor
Počet komentářů: 0

Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.

Zobrazit celou diskusi
Články odjinud
VYHLEDAT VÝSLEDKY Načítám
Video se připravuje ...

Dnešní horoskopy