Během první etapy, která potrvá do pondělního rána 9. května, bude mezi Hradčanskou a Prašným mostem obousměrně přerušen tramvajový provoz. Linky číslo 1, 2, 8, 18, 20, 25, 26, 91, 96 a 97 pojedou po objízdných trasách. Přes den bude jezdit mezi Divokou Šárkou a Petřinami tramvajová linka 32, náhradní autobusová doprava nebude zavedena.

Zastávka Hradčanská se v obou směrech přesune do Badeniho ulice, obě zastávky Chotkovy sady se dočasně zruší.

Během nadcházejícího víkendu, tedy v sobotu 30. dubna a v neděli 1. května, bude kvůli pracím na výměně kolejového rozvětvení na Prašném mostě omezen výjezd automobilů z tunelu Blanka ve směru na Vítězné náměstí. „A po ulici Milady Horákové nebude možné jet přímo k Vozovně Střešovice," upozornla mluvčí pražského dopravního podniku Řehková.

Ve druhé etapě od 9. do 16. května bude obnoven provoz tramvají ve směru ze Střešovic na Letnou. Tramvaje nepojedou ve směru z centra, do centra bude provoz přerušen směrem na Malostranskou.

Od pondělí 16. května se denní tramvaje vrátí na své původní trasy, pro noční linky to platí už od půlnoci v noci z 15. na 16. května.

Dopravní podnik na frekventované tramvajové trati od křižovatky Špejchar na Prašný most vymění dosluhující oblouky a nejopotřebovanější části kolejových konstrukcí. „Jedná se o exponovaná místa, čemuž odpovídá i míra opotřebení kolejového svršku. Oblouky i kolejové rozvětvení na Špejcharu pochází z doby před 12 lety, tj. z roku 2010. Na Prašném mostě, kde je doprava intenzivnější, má kolejová křižovatka ve svém rodném listě rok 2013,“ uvedl technický ředitel DPP pro povrchovou dopravu Jan Šurovský.

Rekonstrukce tramvajových tratí v této části Prahy letos dopravní podnik podle něj podřizuje blížící se rekonstrukci Barrandovského mostu. Opravy na Rašínově nábřeží proto začaly už v polovině února. Poté začaly práce na Andělu, kde se běžný provoz tramvají obnoví o víkendu. Oprava trati v okolí Hradčanské má skončit do poloviny května, kdy začne rekonstrukce Barrandovského mostu.