„Nejvyšší nebezpečí hrozí při nepozorném přecházení tratě zejména na přechodu pro chodce nebo přeceňování ve stylu: ,To ještě stihnu!'. Mnoho lidí si bohužel neuvědomuje, že tramvaj má podle pravidel silničního provozu na přechodu pro chodce vždy přednost. Drážní vozidlo je násobně těžší a má mnohem delší brzdnou dráhu než osobní auto,“ uvedl dopravní ředitel DPP Ladislav Urbánek. Dodal, že brzdná dráha tramvaje je minimálně třikrát delší než u auta.

Z celkových 40 nehod loni 11 skončilo bez zranění, 24 s lehkými a pět s těžkým zraněním. Chodci zapojení do nehod byli ve 21 případech muži, v 16 případech ženy a ve třech děti. Nejvíce nehod se stalo na přechodech, celkem 19, v 17 případech pak mimo přechod a ve čtyřech na zastávce. Čtvrtinu účastníků nehod tvořili cizinci.

V roce 2019 před pandemií koronaviru podnik evidoval 87 nehod tramvají s chodci, loni to bylo o 54 procent méně, přičemž pokles lidí přepravených tramvajemi byl proti době před pandemií třetinový. K poklesu nehod podle podniku kromě menšího množství lidí v ulicích přispěla i kampaň „Neskákej mi pod kola!“, důraz na školení řidičů nebo testování mobilní aplikace „Pozor tramvaj!“.

Srážky s chodci loni podle podniku tvořily asi čtyři procenta z celkového počtu nehod tramvají v metropoli. Počet srážek s automobily loni naopak meziročně vzrostl asi o čtyři procenta na 985. Ve srovnáním s rokem 2019 to nicméně znamenalo pokles o 23 procent. DPP chce letos pokračovat v testování různých typů antikolizních systémů.

Fotogalerie
10 fotografií