Trať bude mít podle dřívějších informací pět zastávek a povede od křižovatky ulice Jana Želivského a Olšanská přes areál nádraží k podjezdu s ulicí K Červenému dvoru, odkud bude pokračovat koridorem stávající železniční trati. Zakončena bude smyčkou v místě rozpojení Malešické a navrhované nové Jarovské třídy. Výhledově město plánuje trať prodloužit až do Malešic.
Stavba by měla podle magistrátu předcházet stavbě bytových domů, kterou v areálu nádraží plánují firmy Central Group, Penta Investment, Sekyra Group nebo Finep. V nové čtvrti by mělo žít až 15 000 lidí. Nyní platí na většině areálu nádraží stavební uzávěra.
Územní plán
Magistrát dokončuje změnu územního plánu, bez které není možné výstavbu zahájit. V blízké době by ji měli schvalovat městští zastupitelé. Proti návrhu nové čtvrti vnikla petice místních obyvatel, podle kterých navržená změna nezahrnuje dostatek prostoru pro školy, parky a další občanskou vybavenost, hustota obyvatel má být příliš velká a město neřeší zvýšenou dopravní zátěž, kterou výstavba přinese.
Budova se zachrání
Areál kolem bývalého nákladového nádraží má kolem 35 hektarů. Prvorepublikové funkcionalistické nádraží, které přestalo fungovat v roce 2002, mělo původně ustoupit výstavbě. Po tlaku aktivistů však z demolice sešlo. Podle současných plánů má být v rozsáhlém objektu v budoucnu mimo jiné základní škola a sídlo Národního filmového archivu.
Model možné budoucnosti Nákladového nádraží Žižkov. (2018) Eva Fornálová