Primátor Hřib ČTK v květnu vyjma úsporných opatření zmínil, že se zeštíhlením úřadu má být spojeno zlepšení vnitřních procesů, které zjednoduší vykonávání běžných agend s pomocí digitalizace. Ve vztahu k občanům pak má napomoci například loni spuštěný Portál Pražana, prostřednictvím kterého mohou lidé v Praze řešit postupně se rozšiřující souhrn úkonů, kvůli kterým dosud museli na úřad.

Racionalizace pracovních míst

Propouštění bude postupné, nakonec se dotkne až deseti procent současných zaměstnanců. Do konce letošního roku to bude sedm procent, do konce roku 2022 výpověď dostanou další tři procenta lidí.

Ředitelé a ředitelky jednotlivých odborů magistrátu letos v únoru a březnu zpracovali a odevzdali audity svých odborů, v němž měli za úkol tzv. racionalizovat počet míst. V dubnu s nimi tyto materiály projednalo vedení magistrátu, píše se v dokumentu.

Podle dokumentu schváleného radními nyní platí třicetidenní lhůta, kdy jsou připravovány kroky ke zrušení pracovních míst a kdy je vše projednáváno s odbory. Po uplynutí lhůty začne úřad řešit konkrétní výpovědi s dotčenými zaměstnanci, a to z důvodu nadbytečnosti. Propouštěným zaměstnancům bude vyplaceno odstupné, které u některých dosáhne až sedminásobku platu.

Fotogalerie
24 fotografií