Jízdy jsou naplánovány vždy na jeden víkend v měsíci, a to od června do října. „Vlaky jsou taženy parní lokomotivou 434 2186 přezdívanou Čtyřkolák, jejíž výroba započala již na konci 19. století. Soupravu doplňují historické osobní vozy a nechybí ani restaurační vůz s občerstvením,“ uvedl ředitel Regionálního obchodního centra ČD v Praze Jakub Goliáš. Podle něj je o jízdy tradičně velký zájem.
První vlak vyjel v sobotu 12. června na okružní výlet do dolního Posázaví a Ladova kraje s možností navštívit Týnec nad Sázavou. Historická souprava projela po trase kolem řeky Vltavy a Sázavy, která je známá také jako Posázavský Pacifik.
Stařenka (†71) v Praze visela z okna v 7. patře jen za nohu! Vypadla, když plašila holuby, později zemřela
V neděli 13. června pak historický vlak vyrazil na jízdu po Pražském semmeringu. Vyjel ze smíchovského nádraží, pokračoval přes Zličín do Hostivice a zpět po stejné trase na Smíchov. Výjimečně si tak cestující mohli užít výhledy na město hned dvakrát. Přímo z vlaku je možné vidět například vyšehradskou skálu, pankráckou pláň s moderními budovami a při jízdě po železničním mostě přes Vltavu také panorama Pražského hradu a historické Prahy. V dalších termínech už bude trasa tohoto vlaku opět okružní s jízdou Prokopským údolím.
České dráhy na provozu historických vlaků spolupracují s hlavním městem a Středočeským krajem.
VIDEO: Modeláři ze Lhoty na Opavsku postavili obří model železnice propracovaný do nejmenšího detailu.
Modeláři ze Lhoty na Opavsku postavili obří model železnice propracovaný do nejmenšího detailu. Karel Janeček