Jízdy jsou naplánovány vždy na jeden víkend v měsíci, a to od června do října. „Vlaky jsou taženy parní lokomotivou 434 2186 přezdívanou Čtyřkolák, jejíž výroba započala již na konci 19. století. Soupravu doplňují historické osobní vozy a nechybí ani restaurační vůz s občerstvením,“ uvedl ředitel Regionálního obchodního centra ČD v Praze Jakub Goliáš. Podle něj je o jízdy tradičně velký zájem.

První vlak vyjel v sobotu 12. června na okružní výlet do dolního Posázaví a Ladova kraje s možností navštívit Týnec nad Sázavou. Historická souprava projela po trase kolem řeky Vltavy a Sázavy, která je známá také jako Posázavský Pacifik.

V neděli 13. června pak historický vlak vyrazil na jízdu po Pražském semmeringu. Vyjel ze smíchovského nádraží, pokračoval přes Zličín do Hostivice a zpět po stejné trase na Smíchov. Výjimečně si tak cestující mohli užít výhledy na město hned dvakrát. Přímo z vlaku je možné vidět například vyšehradskou skálu, pankráckou pláň s moderními budovami a při jízdě po železničním mostě přes Vltavu také panorama Pražského hradu a historické Prahy. V dalších termínech už bude trasa tohoto vlaku opět okružní s jízdou Prokopským údolím.

České dráhy na provozu historických vlaků spolupracují s hlavním městem a Středočeským krajem.

VIDEO: Modeláři ze Lhoty na Opavsku postavili obří model železnice propracovaný do nejmenšího detailu.

Video
Video se připravuje ...

Modeláři ze Lhoty na Opavsku postavili obří model železnice propracovaný do nejmenšího detailu. Karel Janeček

Fotogalerie
25 fotografií