„Aby veřejná doprava lákala co nejvíc dalších cestujících a byla konkurenceschopná, potřebujeme maximálně zlepšit podmínky jejího provozu tam, kde tramvaje a autobusy sdílejí uliční prostor s auty,“ uvedl náměstek pražského primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě). Vyhrazením jízdních pruhů pro autobusy se podle něj daří zrychlit jejich průjezd městem a zvýšit jejich spolehlivost, co se dodržování jízdního řádu týče.

Nové pruhy pro autobusy se podle Drápala připravují například na Trojském mostě a v ulicích Bělocerkevská, Prosecká nebo Tupolevova. Na dalších místech autobusy letos čeká zlepšení průjezdu křižovatkami se světelným řízením nebo umožnění jízdy po tramvajovém pásu.

TSK by také letos na jaře podle mluvčího ROPID měla začít s úpravou nyní vytížené Strakonické ulice. Ta má být rozšířena o jeden jízdní pruh, který bude vyhrazený pro městskou hromadnou dopravu a vozidla integrovaného záchranného systému. Podle Drápala bude sedmikilometrový jízdní pruh vyhrazený pro autobusy nejdelším uceleným buspruhem v Praze.

Pruhy v roce 2020

V roce 2020 se otevřely jízdní pruhy vyhrazené pro autobusy například v ulicích Bělohorská, Freyova, Modřanská a Novovysočanská. Celkem je jich nově k dispozici asi 6,4 kilometru. Po tramvajové trati od loňska autobusy jezdí třeba na Malostranském náměstí nebo v Radlické ulici. Podle ředitele ROPID Petra Tomčíka se úpravy, preferující veřejnou dopravu, loni nejvíce projevily na páteřní autobusové lince 136 z Jižního na Severní Město, na jejíž trase platí přednost autobusů na sedmi kilometrech.

Fotogalerie
20 fotografií