„Aby veřejná doprava lákala co nejvíc dalších cestujících a byla konkurenceschopná, potřebujeme maximálně zlepšit podmínky jejího provozu tam, kde tramvaje a autobusy sdílejí uliční prostor s auty,“ uvedl náměstek pražského primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě). Vyhrazením jízdních pruhů pro autobusy se podle něj daří zrychlit jejich průjezd městem a zvýšit jejich spolehlivost, co se dodržování jízdního řádu týče.
Nové pruhy pro autobusy se podle Drápala připravují například na Trojském mostě a v ulicích Bělocerkevská, Prosecká nebo Tupolevova. Na dalších místech autobusy letos čeká zlepšení průjezdu křižovatkami se světelným řízením nebo umožnění jízdy po tramvajovém pásu.
Realita v první linii: Projížděl jsem městem duchů, říká tramvaják David (21). Lidé už se chovají „normálně“

Pruhy v roce 2020
V roce 2020 se otevřely jízdní pruhy vyhrazené pro autobusy například v ulicích Bělohorská, Freyova, Modřanská a Novovysočanská. Celkem je jich nově k dispozici asi 6,4 kilometru. Po tramvajové trati od loňska autobusy jezdí třeba na Malostranském náměstí nebo v Radlické ulici. Podle ředitele ROPID Petra Tomčíka se úpravy, preferující veřejnou dopravu, loni nejvíce projevily na páteřní autobusové lince 136 z Jižního na Severní Město, na jejíž trase platí přednost autobusů na sedmi kilometrech.