SŽ rozdělila rekonstrukci na dvě části, z nichž první se týká haly a jižního křídla a druhá železniční stanice spolu se severní částí budovy. Tendr na vypracování projektové dokumentace pro opravu haly a jižního křídla podle Pistoriusové plánuje organizace vypsat v polovině letošního roku, se začátkem prací nepočítá v letošním ani příštím roce.

S druhou části je příprava dále, letos na podzim chce podle mluvčí SŽ vyhlásit soutěž na stavební firmu, začít s pracemi by mohla začátkem příštího roku. Práce budou kromě oprav severní části budovy zahrnovat rekonstrukci železniční stanice včetně opravy nástupišť, vytvoření jednoho nového a opravy podchodů.

Velké změny

Celé nádraží a jeho okolí by v následujících letech měly čekat další proměny, které připravuje hlavního město. Na střeše budovy má vzniknout autobusový terminál, v plánu je P+R parkovací dům pro 1000 aut a nová lávka přes železnici, která má spojit Smíchov, Radlice a novou čtvrť Smíchov City, vznikající mezi nádražím a Na Knížecí. Premiér Andrej Babiš (ANO) už dříve řekl, že by se do přeměněného areálu nádraží mohly přesunout sídla SŽ, Ředitelství silnic a dálnic, ministerstva dopravy a Českých drah.

Konec nádražní restaurace

I když rekonstrukce haly začne podle Pistoriusové až za dva roky, SŽ vypověděla smlouvu nádražní restauraci Oáza, známé spojením s postavou undergroundu Ivanem Martinem Jirousem. Pistoriusová serveru Novinky.cz řekla, že SŽ na konci loňského roku na nového provozovatele restaurace vypsala soutěž. Vítěz prostor předělává.

Nádražní restaurace se v metropoli řešily v posledních letech opakovaně. Po uzavření vlakové stanice v Bubenči zanikla tamní hospoda, budovu poté koupilo město. V blízké době chce Praha 6 prostor znovu otevřít jako kulturní centrum s bistrem a kavárnou. V roce 2019 se v médiích objevila také informace o tom, že SŽ plánuje zdvojnásobit nájem provozovateli podniku v budově Dejvického nádraží, který by tak musel skončit. Zpráva vyvolala odpor místních, nakonec se obě strany dohodly na pokračování nájmu.

Video
Video se připravuje ...

Současné vlakové nádraží na Smíchově dozná do budoucnosti kýžených změn k lepšímu. Terminál Smíchov by se měl stát největším dopravním uzlem v celé Praze. David Zima

Fotogalerie
28 fotografií