SŽ rozdělila rekonstrukci na dvě části, z nichž první se týká haly a jižního křídla a druhá železniční stanice spolu se severní částí budovy. Tendr na vypracování projektové dokumentace pro opravu haly a jižního křídla podle Pistoriusové plánuje organizace vypsat v polovině letošního roku, se začátkem prací nepočítá v letošním ani příštím roce.

S druhou části je příprava dále, letos na podzim chce podle mluvčí SŽ vyhlásit soutěž na stavební firmu, začít s pracemi by mohla začátkem příštího roku. Práce budou kromě oprav severní části budovy zahrnovat rekonstrukci železniční stanice včetně opravy nástupišť, vytvoření jednoho nového a opravy podchodů.

Velké změny

Celé nádraží a jeho okolí by v následujících letech měly čekat další proměny, které připravuje hlavního město. Na střeše budovy má vzniknout autobusový terminál, v plánu je P+R parkovací dům pro 1000 aut a nová lávka přes železnici, která má spojit Smíchov, Radlice a novou čtvrť Smíchov City, vznikající mezi nádražím a Na Knížecí. Premiér Andrej Babiš (ANO) už dříve řekl, že by se do přeměněného areálu nádraží mohly přesunout sídla SŽ, Ředitelství silnic a dálnic, ministerstva dopravy a Českých drah.

Konec nádražní restaurace

I když rekonstrukce haly začne podle Pistoriusové až za dva roky, SŽ vypověděla smlouvu nádražní restauraci Oáza, známé spojením s postavou undergroundu Ivanem Martinem Jirousem. Pistoriusová serveru Novinky.cz řekla, že SŽ na konci loňského roku na nového provozovatele restaurace vypsala soutěž. Vítěz prostor předělává.

Nádražní restaurace se v metropoli řešily v posledních letech opakovaně. Po uzavření vlakové stanice v Bubenči zanikla tamní hospoda, budovu poté koupilo město. V blízké době chce Praha 6 prostor znovu otevřít jako kulturní centrum s bistrem a kavárnou. V roce 2019 se v médiích objevila také informace o tom, že SŽ plánuje zdvojnásobit nájem provozovateli podniku v budově Dejvického nádraží, který by tak musel skončit. Zpráva vyvolala odpor místních, nakonec se obě strany dohodly na pokračování nájmu.

Video
délka: 00:28.39

Současné vlakové nádraží na Smíchově dozná do budoucnosti kýžených změn k lepšímu. Terminál Smíchov by se měl stát největším dopravním uzlem v celé Praze. David Zima

Fotogalerie
28 fotografií