Plánovaná rekonstrukce také reaguje na aktuální požadavky letectví a veškerá zpřísňující se pravidla bezpečnosti leteckého provozu, která musí i Terminál 3 splňovat. Po dokončení rekonstrukce bude tento terminál odpovídat současným trendům a požadavkům nejen v oblasti bezpečnosti, ale také při odbavení cestujících i v samotném provozu,“ uvedla Pavlíková. Upozornila, že privátní lety tvoří stabilní část příjmů letiště, konkrétní čísla neuvedla.

Rekonstrukci by neměla ohrozit ani současná koronavirová krize, kvůli níž letiště letos odložilo některé menší projekty. „Rekonstrukce Terminálu 3, která se plánuje již několik let, je nezbytná a nelze ji odložit,“ dodala mluvčí.

Modernizace bude zahrnovat rekonstrukci budovy včetně interiéru a venkovních prostor. V přízemí odletové haly vzniknou VIP prostory včetně salónku. Zrušena bude stávající restaurace. Dále se zvětší prostory pro samotné odbavení cestujících a také podmínky pro odbavení nadrozměrných zavazadel.

Dominantním prvkem plochy letiště bude nové zastřešení po celé délce budovy, což má zvýšit komfort pro cestující i posádky letadel a umožní také větší ochranu letištní techniky před nepříznivým počasím. Z neveřejné části přibudou nové vstupy do budovy, které oddělí procházení cestujících na odletech a příletech. Součástí rekonstrukce je úprava venkovního prostoru u vstupu do terminálu. Letiště chce do stavby zapojit i částečně obnovitelné zdroje.

Omezení

Rozsáhlá rekonstrukce si zároveň vyžádá dočasná omezení, například pro odbavení cestujících nebo působení některých subjektů na terminálu. Část provozu se pak přesune do severní části letiště, například na první terminál prostřednictvím stávajících VIP služeb letiště. Modernizace by měla skončit v dubnu 2022. Letiště představilo k projektu i vizualizace návrhu nové podoby terminálu, jehož autorem je architektonická a projekční kancelář ra15.

Video
délka: 00:42.18

Přistání obřího letounu v Praze. David Malík

Letiště se letos kvůli krizi potýká s obřím poklesem cestujících. Ztráta z provozu v současnosti činí zhruba 100 milionů korun měsíčně. Škody letiště hradí z vlastních rezerv a také úvěru. Kvůli krizi letos zastavilo některé menší projekty například k detekci dronů nebo opravy páteřní dešťové stoky. Přípravy stěžejních rozvojových plánů, jako je jeho rozšíření, však pokračují.

Fotogalerie
20 fotografií