„Vytíženou Strakonickou rozšíříme směrem do centra o jeden jízdní pruh s preferencí pro MHD. Je to ale výhra i pro řidiče v autech, protože vznikem nového plnohodnotného jízdního pruhu se zvýší plynulost dopravy i v těch dalších,” uvedl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě). Nový vyhrazený pruh bude podle informací TSK dlouhý asi 2,2 kilometru.
Pomohou evropské fondy
Generální ředitel TSK Jozef Sinčák uvedl, že ke stavbě již bylo vydáno územní a stavební rozhodnutí. „Předpokládáme, že bychom smlouvu o dílo uzavřeli do konce listopadu a práce zahájili ještě v tomto roce. Jednalo by se o objekty odvodnění, mikropiloty a další přípravné práce,” vysvětlil. Dodal, že termín dokončení je naplánován na září 2023, ale zároveň je délka prací jedním z kritérií pro výběr stavebníka, takže se dá očekávat její zkrácení. Stavba bude spolufinancována z evropských fondů.
Mýtné a výhodnější parkovné pro elektromobily: Praha schválila dokument, který má pomoci zlepšit ovzduší

Na Strakonické již město nechalo v minulosti bez stavebních úprav vyznačit preferenční pruhy pro MHD v délce zhruba tří kilometrů. Naposledy se to loni v listopadu týkalo asi 550 metrů u Lahovického mostu, kde byl využit původní odstavní pruh.
Současné vedení města stejně jako to minulé podporuje preferenci MHD na silnicích. V Praze je podle dřívějších informací pro autobusy vyhrazeno celkem 52 kilometrů jízdních pruhů, část je vedena společně s provozem tramvají. Pruhy mohou využít také vozidla taxi, integrovaného záchranného systému, městské policie a jízdní kola.