Trasy některých linek budou například upravené tak, aby se zkrátila jízdní doba cesty do Rakovníka. Podle Drápala byl také při změnách kladen důraz na zachování návaznosti spojů, například regionálních linek, které navazují na expresní linky z Prahy, i spojů do Plzeňského a Ústeckého kraje.

Zajištěna i je možnost přestupů na vlak. „Linky, které jedou v souběžné trase s železniční linkou, jsou s vlaky koordinovány tak, aby mezi danými městy vznikla pravidelná nabídka dopravy,“ uvedl Drápal. Koordinace bude nastavená tak, aby spoje nejezdily souběžně, ale střídaly se, aby intervaly byly co nejkratší.

Posílena bude například páteřní linka mezi Rakovníkem a Podbořany. V jižní oblasti Rakovnicka bude zavedena páteřní linka Rakovník - Slabce - Skryje, její trasa bude upravena tak, aby se spojení mezi obcí Skryje a Rakovníkem zkrátilo o 15 minut na 45 minut. Okolní obce obslouží nová linka 575. Kratší bude i spojení mezi Rakovníkem a obcí Slabce.

Křivoklátsko

Na Křivoklátsku, které je významnou turistickou oblastí, budou především v letních měsících posílené některé víkendové spoje, například přes Křivoklát nebo Krakovec. Bude zavedena i nová turistická linka v trase Skryje - Nezabudice - Křivoklát. „Linka pojede turisticky atraktivní oblastí kolem řeky Berounky přes přívoz Branov a kolem kempu Višňová. Na Křivoklátě bude navíc navazovat na vlaky linky S75 (Beroun - Rakovník),“ dodal Drápal.

Linka na trase Kladno - Zbečno - Roztoky bude prodloužena až do obce Nezabudice, tím obslouží i kemp Višňová. Pro obec Nezabudice tak vznikne nové víkendové spojení a nové spojení s Kladnem.

Systém pražské a středočeské veřejné hromadné dopravy bude jednotný příští rok, integrace už je dokončená ve většině regionu, například na Kladensku, Berounsku, Nymbursku, Mělnicku a dalších. Zlepšuje dostupnost i návaznost dopravy a zjednodušuje cestování i díky platnosti jedné jízdenky na různých spojích.