„Z mnoha setkání, která jsme absolvovali s občany Prahy 1, vyplynulo, že toto je jedno z opatření, po kterém volají, protože mělo své opodstatnění,“ uvedl radní Prahy 1 pro dopravu David Skála (Praha 1 Sobě). Lidé v centru města často volají městskou policii v případě, že v jejich ulici parkuje auto, které neznají nebo jim přijde podezřelé. Často ale jde o držitele parkovacího oprávnění. Výdej parkovacích karet by měl proto snížit množství zbytečných výjezdů strážníků. Lidé by podle mluvčí měli moci o kartu zažádat elektronicky a dostat ji do schránky.
Na jaře příštího roku podle radnice také přestanou platit tzv. virtuální hodiny, které umožňují na určitou dobu parkování v modrých zónách i nerezidentům. Ve fialových zónách návštěvníci zaplatí více, což má vést mimo jiné k většímu využívání parkovacích domů v centru. „Na jaro připravujeme dílčí přeskupení modrých a fialových zón tak, aby návštěvníci lokalit nemuseli zajíždět příliš dovnitř území, aby mohli legálně zaparkovat,“ doplnil Skála.
Magistrát získal loni stejně jako předloni nejvíce peněz z parkovacích zón právě v Praze 1. Po odečtení nákladů to je asi 170,7 milionu korun, což je o zhruba 60 milionů meziročně více. Radnice z této částky dostane polovinu plus peníze vybrané na pokutách. Celkem vybral magistrát v Praze 1 až 8 zhruba 650,5 milionu, tedy o asi 130 milionů meziročně více.
Zóny se v moderní podobě v hlavním městě poprvé objevily v roce 1996 v části Prahy 1, kde byla snaha o regulaci dopravy již v roce 1982. Následně byly rozšířeny na celou Prahu 1, 2, 3 a 7 a části Prahy 16. Samy parkovací zóny provozují radnice 13, 16 a 22. Od roku 2016 fungují v Praze 5, 6 a 8 a od 1. července 2018 se rozšířily na Prahu 4.