Řidiči zde už dvacet dní objíždí dvě díry, které nikdo neopravuje. „O tomto propadu víme, jedná se o závadu na zařízení Pražských vodovodů a kanalizací, kterou již řeší,“ vysvětlila mluvčí Technické správy komunikací (TSK) Barbora Lišková.
„Prosecká ulice je strašný problém, protože tam je v podloží všude písek a navíc jde o svažitý terén. Vše je tady v pohybu. Pod ulicí vedou dva kanalizační řády, jeden nový, jeden starý a je tam také několik přípojek,“ řekl k problému mluvčí Pražských vodovodů a kanalizací Tomáš Mrázek. Proč ale řidiči musí tak dlouho dobu kličkovat při vyhýbání se dírám? „Před měsícem jsme opravili jednu díru ve vozovce. Teď v těch dalších děláme kamerový průzkum, až pak přistoupíme k opravě,“ řekl Mrázek. Hotovo by mělo být v průběhu září.
Rok 2012
Byl tu kráter! V Prosecké se už vozovka jednou propadla. A ve velkém. Stalo se to v roce 2012, kdy u křižovatky s ulicí Na Labuťce vznikl tři metry hluboký kráter, velký zhruba pět krát pět metrů. I tehdy se udělalo několik kamerových průzkumů, a terén byl dokonce prozkoumán georadarem.
Dopravní expert
Nelepit, opravit! „Základem je zjistit, co se v podloží děje. Nedá se vyloučit, že se bude prasklina šířit dál. Ostatně ze zahraničí známe snímky, kdy auto náhle zmizí v díře v silnici,“ myslí si dopravní expert Roman Budský. „Situaci je lepší neřešit nekonečným lepením děr, ale udělat to jednou a pořádně. Technologie na to jsou,“ dodal Budský.
Blesk Víte, že...
K velkému propadu tady došlo už v roce 1965, když se za projíždějícím trolejbusem probořila vozovka do starých chodeb.