Zadání veřejné zakázky na stavbu lávky schválili pražští zastupitelé před rokem. Důvodem stavby je havarijní stav současné lávky. Předpokládané náklady jsou 61,9 milionu korun a v městském rozpočtu na letošek už je plán zahrnut v kapitole dopravních staveb.

Podle stěžovatele, který se sám nepřihlásil do užšího výběru dodavatele, podmínky tendru nahrávaly konkrétní firmě, uvedl mluvčí magistrátu Tadeáš Provazník. Podle magistrátu to však z podnětu nevyplývá, další postup nicméně město zvolí až po konečném rozhodnutí ÚOHS.

Údržbu současné lávky má na starosti Praha 16. Podle starosty Karla Hanzlíka (ODS) znamenají odklady pro radnici komplikaci. „Je to pro nás nepříjemné, protože to opět oddaluje realizaci a bohužel opět nevíme, kdy se začne stavět,“ řekl.

Na přípravě nové lávky se pracuje od roku 2014. Bude dlouhá 170 metrů a povede trochu jinudy než stávající - na pravém břehu bude napojena na ulici K Radotínu, na levém pak na ulici Nad Berounkou. Stávající lávka z roku 1994 musela být kvůli špatnému stavu dvakrát zpevněna, a to v letech 2014 a 2017. Podle statického posudku musí být nahrazena novou konstrukcí do roku 2020.

Praha má se stavem mostů a lávek dlouhodobě problémy. Předloni v prosinci se zřítila lávka pro pěší mezi Císařským ostrovem a Trojou, při nehodě byli zraněni čtyři lidé. Město připravuje stavbu nové, v plánu je také lávka z Holešovic do Karlína přes ostrov Štvanice. Kromě toho město chystá kvůli špatnému stavu konstrukcí opravy řady mostů, například Libeňského, Hlávkova, Palackého či Barrandovského.