Více než 15 měsíců po tragédii, kdy se v Troji náhle zřítila do Vltavy lávka pro pěší, padla první obvinění. Trestní stíhání je vedeno proti dvěma osobám pro jednání, které bylo kvalifikováno jako obecné ohrožení z nedbalosti,“ uvedl mluvčí městského státního zastupitelství v Praze Aleš Cimbala. Obvinění podle právní kvalifikace porušili důležitou povinnost vyplývající z jejich zaměstnání, povolání, postavení nebo funkce nebo povinnost jim uloženou podle zákona.

Policejní mluvčí Tomáš Hulan odmítl blíže komentovat, o koho se jedná, podle zjištění serveru Seznam Zprávy jsou obviněnými bývalý vedoucí oddělení mostů Technické správy komunikací (TSK) Antonín Semecký a projektant trojské lávky Jiří Stráský. Ten proti usnesení podal stížnost.

Pražská radní Hana Marvanová (za STAN) řekla, že pádem se budou příští týden zabývat radní. Budou chtít, aby magistrát a TSK prověřily, zda neselhali manažeři či úředníci. Podle Marvanové se totiž více než 20 let vědělo, že je lávka v havarijním stavu. „Jedná se mi o prověření pracovněprávní a manažerské roviny. Pokud někdo tyto informace měl, jeho povinností bylo konat a zabránit pádu,“ řekla. „Budu chtít, aby se věcí zabývalo také představenstvo a dozorčí rada TSK,“ dodala. Město bude řešit také výši vzniklé škody, Praha je totiž účastníkem řízení v pozici poškozeného.

Lávka, která spojovala Troju s Císařským ostrovem, spadla 2. prosince 2017, při neštěstí se zranili čtyři lidé, dva z nich vážně. Přineslo nám to komplikace jak ekonomické, tak i psychické. Mám trvalé následky, ale svůj zdravotní stav nechci více komentovat,“ řekl už dříve Blesk.cz jeden z poškozených, 63letý muž. Město všem čtyřem obětem vyplatilo v roce 2018 50 tisíc korun, v lednu letošního roku, před koncem vyšetřování, se pak první dva zranění dočkali odškodnění od pojišťovny. 

Video
Video se připravuje ...

Lávka v pražské Troji se zřítila do Vltavy. Dva lidé se těžce zranili. Aktu.cz

Praha letos plánuje zahájit stavbu provizorní lávky, která nahradí původní ve stejné trase a spojí přes řeku ulici Pod Havránkou v Troji s Císařským ostrovem. Hotova bude v únoru 2020. Sloužit bude pro chodce, cyklisty a budou po ní moci přejíždět v případě potřeby i záchranáři. Místo lávky na místě celoročně funguje přívoz P8, ten však momentálně až do odvolání nejezdí kvůli zvýšenému průtoku vody. V budoucnu chce Praha vypsat architektonickou soutěž na finální podobu lávky, která má mít šířku šest až sedm metrů.

Fotogalerie
29 fotografií