Bývalé vedení magistrátu v čele s Adrianou Krnáčovou plánovalo nad křižovatkou Rozvadovské spojky a Řevnické ulice parkovací dům s 1500 až 3500 místy. Jenže finální částka za stavbu objektu byla podle Scheinherra příliš vysoká: „Návrh minulého vedení byl příliš drahý. Počítal s přibližně 14 miliardami, což by nám spolklo většinu rozpočtu a to si nemůžeme dovolit,“ prozradil pro Blesk.cz náměstek. 

V prosinci 2018 už nový náměstek pro dopravu potvrdil, že se od návrhu upustilo. V pondělí odprezentoval vlastní návrh: „Schválili jsme vypsání dvou veřejných zakázek na projekční a inženýrské práce na dvě parkoviště ve Zličíně. Jedno bude v podzemí, přímo na autobusovém terminálu. Počítáme s přestavbou samotného autobusového terminálu, který je nyní ve velmi špatném stavu," řekl náměstek.

Prodloužené metro

Druhé parkoviště by mělo být nadzemní a nahradí myčku souprav, které zajíždí do depa Zličín: „V budoucnosti zde místo myčky má vzniknout nová stanice žluté linky B metra Zličín. Ta bude o jednu zastávku dál, než je dnešní konečná stanice,“ řekl náměstek pro dopravu Adam Scheinherr.

Podzemní parkoviště bude mít kapacitu 700 míst a nadzemní kolem 500 míst s možností rozšíření až na 1200 míst. Celý projekt je teprve na začátku a musí získat různá povolení. Pokud by šlo všechno optimálně a bez průtahů, tak by podle Scheinherra mohlo být hotovo za pět až šest let. „Náklady jsou u Depa Zličín 600 milionů a u podzemního parkoviště k jedné miliardě korun,“ doplnil finální částky Scheinherr.

Fotogalerie
5 fotografií