Na zařazení si tak musely počkat Čáslav, Mnichovo Hradiště, Bakov nad Jizerou nebo třeba Bělá pod Bezdězem či Březnice na Příbramsku. Pro dojíždějící to znamená finanční úlevu. V rámci PID totiž platí jednotný systém jízdného nebo jsou koordinovány jízdní řády.

„Ten, kdo dnes dojíždí vlakem každý den, využívá na kratší cesty zpravidla traťové jízdenky ČD se slevou na IN 25. Těmto lidem se nově vyplatí pořídit si časové kupony PID, které je možné koupit na měsíc, čtvrtletí nebo nově i na celý rok. Celoroční varianta je samozřejmě nejlevnější,“ sdělil ředitel ROPID Petr Tomčík.

Jízdenka z internetu

Jízdenky PID jsou oproti minulosti již uznávány i ve vlacích. Pokud tak dnes třeba cestující jede z Čáslavi do Kolína vlakem, může si pořídit například čtvrtletní traťovou jízdenku se slevou IN 25 za 2.109 korun. Pokud si ale nově koupí čtvrtletní kupon PID pro tuto trasu, zaplatí 1.800 korun. Cena kuponů záleží na tarifních pásmech, kterými lidé cestují. Kromě předplatních kuponů jsou levnější rovněž jízdenky PID pro jednotlivé jízdy.

Jízdenky si lidé mohou koupit jak na pokladnách Českých drah v Praze a ve Středočeském kraji, tak si mohou přes internet pořídit kupon na kartu pražské MHD Lítačka. Kupon si mohou od srpna nahrát i na platební kartu.

Zastávky byly do systému zařazeny v rámci sjednocování veřejné pražské a středočeské dopravy. V loňském roce bylo do PID zařazeno například 50 kilometrů vzdálené Kouřimsko. V dubnu 2017 se pak rozrostla o Neveklovsko a Sedlčansko a v srpnu o Kladensko, kde v první dny po integraci vznikly problémy se spoji, kdy dopravcům chyběli řidiči autobusů a některé spoje nejely.