Nepříjemným dopravním komplikacím takřka dennodenně čelí obyvatelé Jižního Města nebo Spořilova - kvůli chybějícímu okruhu mezi D1 a D8 totiž kamiony právě jejich městskými částmi objíždějí nevybudovaný úsek. Podle ministra dopravy Dana Ťoka (ANO) by stát mohl povolení k vybudování chybějícího úseku vnitřního okruhu zvaného Vlasta, jenž má měřit přes 12 kilometrů, získat za rok a půl. 

„Zastupitelstvo Prahy schválilo změnu územního plánu a nám to umožňuje dát žádost o územní rozhodnutí. Já předpokládám, že bychom územní rozhodnutí mohli dostat poměrně rychle,“ řekl Ťok na tiskové konferenci. „Do přelomu roku 2028 a 2029 jsme schopni vybudovat vnitřní městský okruh, když vyjedete z Blanky, druhým směrem přes Povltavskou, tunelem Vlasta, přes Štěrboholy až na Jižní spojku,“ dodal lídr kandidátky ANO Petr Stuchlík.

Město odkoupí pozemky

Jakmile bude vydáno rozhodnutí, Ředitelství silnic a dálnic může začít vykupovat pozemky, na čemž by měl spolupracovat i s městem. „Praha má větší možnosti pro výkupy, než má ministerstvo dopravy,“ vysvětlil Ťok. Město by výkupy pozemků zajistilo, platilo by je ale ministerstvo. „Když bude stavební povolení, tak to je okamžik, kdy do pár dnů či týdnů kopneme, předáme staveniště a jedeme,“ řekl.

Stavbu části vnitřního okruhu chce ANO zařadit mezi prioritní stavby dané zákonem o urychlení výstavby dopravní a jiné infrastruktury. Návrh na zařazení Vlasty by měl být projednán v rámci novelizace zákona ještě letos. Souběžně s výstavbou městského okruhu by mělo dojít k zakrytování Spořilovské spojky, v jejíž blízkosti žije až na 50 tisíc obyvatel. 

Kromě dostavby vnitřního okruhu dává ANO prioritu dostavbě vnějšího Pražského okruhu, výstavbě deseti stanic metra D, dokončení sítě radiál a ve spolupráci se státem i dostavbě rychlodráhy na Kladno s odbočkou na letiště Václava Havla, uvedl Stuchlík.

Podle pražského poslance a zastupitele Patrika Nachera (ANO) by se v rámci zkvalitnění dopravy v Praze měl také pozměnit způsob oprav. „Jsme svědky toho, jak je ulice rozkopaná i čtyřikrát kvůli optickým kabelům, pak kanalizaci, plynu, následně se tam dělají bezbariérové přechody a opravují se zastávky... Cílem je, aby se všechny opravy koordinovaly a řídily z jednoho místa,“ řekl pro Blesk.cz.

Video
délka: 02:15
1080p 720p 360p

Pražský zastupitel Patrik Nacher (ANO) Blesk.cz

Fotogalerie
8 fotografií