„Výběrové řízení by mělo být vypsáno do tří týdnů, nejdéle do měsíce. Konkrétní dopravní omezení a harmonogram diagnostických prací připraví budoucí dodavatel,“ uvedla mluvčí Technické správy komunikací (TSK) Barbora Lišková. Kompletní diagnostika bude mít za úkol odhalit slabá místa stavby, vliv počasí na chování konstrukce a také vytvořit model nosnosti.

Podle odhadu by měla jednorázová diagnostika vyjít na zhruba šest milionů korun, na další půl milion ročně pak vyjde průběžný monitoring, který má napomoci včasnému odhalení případných závad.

Lanový most přes Jižní spojku je jedním z mladších pražských mostů, zprovozněn byl v roce 1997. V roce 2008 pracovníci TSK odhalili závažné poškození, kvůli kterému nejprve na most nesměly nákladní vozy nad šest tun, poté byl po tři dny uzavřen pro veškerou dopravu. Kvůli uzavírce se tvořily kolony a komplikace způsobovala zejména nákladní doprava, která využívá Jižní spojku namísto nedokončené části Pražského okruhu.

Problémy mají i další pražské mosty. TSK nyní provádí diagnostiku například Hlávkova mostu nebo mostu Legií, které jsou oba ve špatném stavu. Po loňském pádu trojské lávky město zadalo postupně zkontrolovat všechny mosty a lávky v Praze, z toho 110 jich bude prověřeno prioritně.

V dlouhodobě špatném stavu je také například Libeňský most, kde město zatím nerozhodlo o tom, jestli konstrukci opraví, nebo postaví nový. Rekonstrukci potřebuje také Palackého most z Palackého náměstí na Smíchov.

Fotogalerie
4 fotografie