Modernizace by podle generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Jiřího Svobody měla zlepšit cestování uvnitř hlavního města. „Nová stanice na Zahradním Městě i zastávka v Edenu, umístěná nedaleko fotbalového stadionu, se stanou důležitými přestupními uzly na městskou hromadnou dopravu,“ řekl.

Při modernizaci se naopak zruší stávající trať v pražských Strašnicích, kterou SŽDC v budoucnu využije jinak. Velká proměna čeká také stanici ve Vršovicích, kde by mělo vzniknout nové bezbariérové nástupiště. Zároveň bude podle plánů železničářů prodloužen stávající podchod pod kolejištěm směrem k Bartoškově ulici v Praze Nuslích.

Podle ministra dopravy Dana Ťoka (za ANO) stavba posílí význam železnice v metropolitní dopravě a měla by usnadnit dopravu více než 40 000 cestujících, kteří denně cestují do hlavního města za prací.

Letos přijdou na řadu přípravné práce včetně demolice několika mostů. Stavbu bude provázet několik omezení provozu v hlavním městě. První nepřetržitá třídenní výluka ve směru Malešice–Vršovice je naplánována na první čtvrtletí příštího roku. Další omezení budou závislá na průběhu prací.

Práce na modernizaci železničního úseku z pražské Hostivaře na hlavní nádraží v Praze začaly už v červnu. Podle stavitelů bylo zatím demontováno přes 14 kilometrů kolejí. Termín dokončení stavby je naplánován na říjen 2021, podle zúčastněných firem je však možnost i dřívějšího dokončení.

Fotogalerie
9 fotografií