Praha 4, kde zatím zóny nejsou, se na jejich zavedení v nejvytíženějších místech připravuje. Zprovozněné by měly být 1. července. Situace s parkováním se na čtyřce zhoršila se zavedením zón v sousedních městských částech Praha 5, Praha 6 a Praha 7, kde nejsou zóny placeného stání zřízeny na celém území, požádaly o částečná rozšíření na místa sousedícími s lokalitami, kde už parkovací zóny fungují.
Už podruhé magistrát požádala o zavedení parkovacích zón Praha 9. Stejně jako v prvním návrhu požaduje, aby na celém území byla smíšená zóna, která bude pro rezidenty a za poplatek i pro přespolní. První žádost magistrát zamítl kvůli navrhovanému nízkému poplatku za parkování nerezidentů, kteří měli platit 10 korun za hodinu.
Monitorovací automobil v akci. Tadeáš Provazník
Napříč městskými částmi?
Městská část chce smíšenou zónou umožnit parkování také rodinným příslušníkům rezidentů, zákazníkům obchodů a řemeslníkům. Radnice Prahy 9 by nejraději zavedla systém, kdy by Pražané mohli parkovat i v zónách ostatních městských částí, kam dojíždí například za příbuznými nebo do práce. O této možnosti městská část jedná s okolními městskými částmi, ve kterých již parkovací zóny fungují. V hlavním městě byly zóny nejprve zavedeny v části Prahy 1 v roce 1996, kde se snaha o regulaci dopravy objevila již v roce 1982. Následně byly rozšířeny na celou Prahu 1, 2, 3 a 7 a části Prahy 16. Samy parkovací zóny provozují radnice 13, 16 a 22. Od začátku února funguje na Praze 3 a 7 stejný režim jako na Praze 1, 5, 6, 7 a 8, kde řidiči za okna vozů nemusí umisťovat parkovací karty, ale zaregistrují na radnici registrační značku vozu. Auta zde kontrolují speciální vozy vybavené kamerami.