Místo je přitom velice oblíbené a muzeum vlaků navštěvují tisíce lidí ročně. „Výtopna každý rok pořádá spoustu hojně navštěvovaných akcí, u občanů má také velkou oblibu. Musíme udělat vše pro její záchranu,“ řekl pro Blesk.cz zástupce starosty Prahy 5 Lukáš Herold (ODS). Jen během minulého roku šlo podle informací radnice až o 12 tisíc lidí.
Majitelé výtopny včetně radnice tak hledají řešení, aby kvůli výstavbě Radlické radiály nebyla srovnána se zemí. Petici proti likvidaci budovy podepsalo přibližně 1300 lidí. Vše ale mohou mít v rukou památkáři i hlavní město. Projekt totiž počítá s objektem jako místem pro zázemí stavby, ochrana památkářů by problém vyřešila. „Záchrana budovy je stále nejistá. Nyní je podáván nový návrh na prohlášení výtopny za kulturní památku,“ popsal místopředseda spolku Výtopna Zlíchov Viktor Sitta.
Prahu 5 čekají velké změny, okolí Smíchovského nádraží také projde úpravou:
„Zbořit ji by se rovnalo barbarství“
„Památkáři“ ale už v minulosti žádost zamítli. „Ministerstvo kultury vedlo v minulosti řízení o prohlášení bývalé železniční výtopny na Zlíchově za kulturní památku. Řízení bylo v roce 2014 ukončeno neprohlášením objektu. Architektonicky jde o běžný typový projekt s řadou pozdějších přístaveb. Ztrátou kontextu kolejišť a napojení na železniční síť se vypovídací hodnota stavby výrazně sníží,“ vysvětlila mluvčí ministerstva kultury Simona Cigánková.
Kde to v Praze nejvíc stojí? 204 tisíc aut denně na Jižní spojce, 180 tisíc na Strakonické nebo 64 tisíc v …

Po několika týdnech řešení situace to však vypadá, že minimálně na několik let oblíbené muzeum zanikne. Po dostavbě Radlické radiály by ale podle mluvčí magistrátu Víta Hofmana měla na místo opět vrátit, s čímž by majitelům spolku hlavní město mělo pomoci.