Středočeští krajští radní tento týden rozhodli o zahájení investorské přípravy akcí, které s budováním tratí souvisejí. Například v případě trati z Kobylis do Zdib proto může začít proces hodnocení vlivu stavby na životní prostředí (takzvaný posudek EIA).

Středočeská krajská správa a údržba silnic jako investorská organizace hejtmanství také začne ohledně linky do Zdib jednat se zástupci Dopravního podniku hlavního města Prahy a zástupci pražského magistrátu o koordinaci společných prací. „Pro tuto tramvajovou trať se Středočeský kraj pokusí zajistit dotaci ze Státního fondu dopravní infrastruktury nebo případně jiného vhodného dotačního zdroje,“ uvedla Frintová.

Takto probíhá oprava Zenklovy ulice:

Video
délka: 01:35.08

Ve středu 3. ledna začala rozsáhlá etapa rekonstrukce Zenklovy ulice v Praze 8. Daniel Vitouš

Čestlice a Jesenice v řadě

Přiblížit by se měla i výstavba tratí do Čestlic a Jesenice, kde se připravuje aktualizace zásad územního rozvoje, což je jeden z podkladů pro plánování staveb regionálního i nadregionálního významu. Trať do Čestlic by měla vést z Opatova (případně z Hájů), do Jesenice by se mělo jezdit přes Vestec z Depa Písnice.

Středočeské tramvajové tratě kopírují trasy, které patří mezi dopravně nejvytíženější, jejich vznik by tak měl ulevit silnicím. Kromě snadnějšího, bezpečnějšího a plynulejšího cestování by podle krajského radního pro dopravu Františka Petrtýla (ANO) také šlo o ekologické řešení.