Noční spoje jsou podle ředitele ROPID, Petra Tomčíka, největší změnou. „O víkendu nabídneme Pražanům a obyvatelům Středočeského kraje noční rozjezd v půl třetí ráno. Je to pilotní projekt, chceme to vyzkoušet i v rámci příměstské dopravy. To by mohlo zvýšit i počet cestujících v příměstských vlacích,“ řekl pro Blesk.cz.

Noční spoje budou jezdit z pražského hlavního nádraží do Kladna, Kolína přes Nymburk i Český Brod, do Berouna, Benešova, Kralup, Čerčan a do Mělníka.

V hlavním městě a Středočeském kraji obsluhují České dráhy 50 tratí o celkové délce 1632 kilometrů a jejich vlaky zastavují na 512 stanicích a zastávkách. Nové spoje a rozšíření provozu vyjdou asi na 140 milionů korun, které si rovnoměrně rozdělí Praha a Středočeský kraj. Celkově středočeský kraj za objednaný rozsah železniční dopravy zaplatí okolo 1,3 miliardy korun. Praha zaplatí kolem 850 milionů.

Cena stejná

Zároveň ale nedojde v rámci Pražské integrované dopravy k žádnému zdražení nebo speciálnímu jízdnému v nočních vlacích. Více bude jezdit vlaků také večer a okolo dopravních špiček, aby se ulevilo automobilové dopravě. „Tarif zůstává i pro příští rok v rámci PID zcela stejný,“ dodal Tomčík.

Středočeský kraj si objednal víc vlaků na páteřních tratích okolo přepravních špiček a ve večerním období. Posílí tak například linky z Prahy do Kolína přes Poříčany i Nymburk, vlaky na trase Poříčany - Nymburk, Praha - Beroun a Praha - Benešov u Prahy. Novinkou budou nové přímé linky z Prahy do Mělníka a ranní spěšný vlak z Mladé Boleslavi do Prahy. Na polovičních 30 minut se zkrátí odpolední interval na trati Slaný - Kralupy nad Vltavou a nové vlaky vyjedou ze Zadní Třebáně do Litně.