Bývalá vozovna je nyní nevyužívaná, proto se řeší, co s prostorem. „Areál bývalé vozovny Vinohrady nabízí vhodné řešení, neboť je ve vlastnictví DPP, je poměrně dobře udržovaný, historicky cenný a v atraktivní lokalitě s pěší dostupností MHD včetně metra. Tyto předpoklady by se těžko hledaly u jiných objektů či pozemků,“ uvedla mluvčí DPP Aneta Řehková.

Nové muzeum by představilo návštěvníkům témata z historie i současnosti MHD, pro které nezbývá prostor v expozici ve vozovně Střešovice. V novém prostoru by mělo být víc interaktivních prvků i akcí pro veřejnost.

Rekonstrukce pokračuje na Národním muzeu:

Video
délka: 02:39.87

Práce na Národním muzeu pokračují. Kopule se třpytí novým zlatem. Tadeáš Provazník

Historická linka

Tematicky by měla být výstava rozdělena do několika skupin. Jednou z nich je například řízení dopravy, kde si budou moci návštěvníci vyzkoušet práci dispečerů. Další oblastí je bezpečnost dopravy nebo její technická část. Rovněž tu bude interaktivní dopravní herna, kde si lidé vyzkouší ovládání jednotlivých druhů dopravních prostředků.

Kdy muzeum na Vinohradech vznikne, není jasné, stejně tak zatím nebyly vyčísleny náklady. DPP podle Řehkové předpokládá, že muzeum bude vznikat po etapách. „Oba areály (Vinohrady a Střešovice) budou dopravně propojeny nostalgickou linkou historických tramvají,“ uvedla mluvčí.

Ve střešovické vozovně by v souvislosti se stavbou nového muzea měla zůstat v první až třetí hale stálá expozice historie MHD. Koncipována bude jako příběh popisující vývoj od koňky k metru. Některé exponáty budou přestěhovány na Vinohrady a vznikne nové zázemí pro rodiče s dětmi či školní výpravy, odpočinkové zóny a bude posílena část věnovaná metru. Čtvrtá hala vozovny bude sloužit pro provoz tramvají pro komerční jízdy a budou se tu konat příležitostné kulturní akce.