Místo zkrácení intervalů mezi autobusy čekali cestující v oblasti Kladenska desítky minut navíc každý den, což jim dělalo problémy hlavně v práci a některé děti se těžko dostávaly domů ze škol. Na vině je zpožďování nebo úplné nevyjetí autobusů na jejich trasy.
„Připravujeme krizový plán dopravy na zítřejší den a další období, jelikož existují velmi vážné obavy zajištění všech požadovaných spojů dopravcem ČSAD MHD Kladno. Tento víkend nevyjelo 115 spojů, za celý uplynulý týden se jedná součtem o více než 500 spojů,“ řekl pro Blesk.cz mluvčí ROPID Filip Drápal.
Linky posílí dopravní podnik svými řidiči. „Budou připraveny náhradní autobusy, posílena naše infolinka 234 704 560 a přibudou také informátoři na Nádraží Veleslavín a kladenském náměstí Svobody. Dopravce předpokládá, že nebude v provozu pouze jeden autobus, chceme mít ale jistotu, že spoje vyjedou,“ doplnil Drápal.
Omluva cestujícím
Na vině je společnost ČSAD, která nestihla vyškolit všechny řidiče. Ke stížnostem se ale postavila čelem a za chyby se omlouvá. „Už týden se ČSAD MHD Kladno potýká s personálními výpadky na linkách, které jsou nově od 26. srpna zařazeny do systému Pražské integrované dopravy. Je potřeba přiznat chybu, chceme se omluvit cestujícím, kteří v minulém týdnu mohli v některých případech marně čekat na náš autobus,“ uvedl mluvčí společnosti Roman Herden.
Na poslední chvíli totiž přibylo několik spojů denně a na to nebyl dostatek řidičů. „Při přípravě nových jízdních řádů byla snaha vyhovět co nejvíce požadavkům obcí a cestujících a finalizace se stále opožďovala. Když jsme týden až dva před zahájením integrace dostali finální jízdní řády nově integrovaných linek, ze kterých začínalo být zřejmé, že budeme ze dne na den potřebovat mnohem více řidičů než dosud, měli jsme se hned ozvat, že můžeme mít problémy to zvládnout,“ popsal Herden.
To se však zdaleka nepodařilo. „Chtěli jsme vyjít koordinátorovi Pražské integrované dopravy vstříc a snažili jsme se nově navržené jízdní řády odjezdit a řidiče zajistit. Teď musíme na rovinu říct, že ani s posilami z Moravy, ani s pomocí dalších dopravců v regionu to nejde,“ vysvětlil Herden.
Řidičů je nedostatek
Situace však byla kritická první týden. Během prvního školního dne nevyjelo přibližně pár desítek spojů a obdobné problémy mohou čekat lidé i v dalších dnech. Výpadky by však neměly být tak obrovské jako při startu integrace.
„Děláme všechno pro to, abychom dostali za volant našich autobusů další šoféry, ale situace je velmi složitá, volné lidi v podstatě nikdo nemá. Aktuálně nabízíme zájemcům zprostředkování a úhradu nákladů na získání řidičského oprávnění a profesního průkazu, náborový příspěvek, ubytování a další finanční bonusy. Další nabídkou jsou nové autobusy z probíhající obměny vozového parku,“ doplnil mluvčí na závěr.
O situaci budeme i nadále informovat.