Do celého projektu se ve velké míře zapojují také rezidenti. Asi 1300 Pražanů poslalo městské části a developerovi své požadavky a mnohé z nich do plánů zahrnul. „Ukázalo se například to, že občané dnes vnímají Smíchovské nádraží jako bariéru při pohybu městem. Nové části města by se podle nich měly dobře napojit na stávající uliční síť a umožnit lepší propojení s Radlicemi a oblastí Na Knížecí,“ popisuje pro Blesk.cz tiskový mluvčí IPRu Marek Vácha.  

Jako důležité vnímají obyvatelé Smíchova i to, aby nová čtvrť byla ve všech směrech zelená. V ulicích by pak rádi viděli menší prodejny jako řeznictví nebo pekárny. Na Smíchově podle obyvatel dnes chybí i velkorysejší prostor pro kavárny se zahrádkami či možnost relaxace ve veřejném prostoru, což by nová čtvrť mohla umožnit. Radnice Prahy 5 naopak sází na důležitost zlepšit infrastrukturu a také by si zde přála novou školu.Se spoluprací byl spokojen i generální ředitel Sekyra Group Leoš Anderle. „Ze zapojení veřejnosti pro nás vyplynuly zajímavé poznatky o lokalitě Smíchova a inspirace pro vylepšení našeho projektu tak, aby mohl lépe sloužit místním i budoucím obyvatelům,“ vysvětluje.

Do roka a do dne?

Developer si také přeje, aby se začalo stavět co nejdříve. Podle předpokladů by první „kopnutí“ mohli dělníci udělat začátkem roku 2019. Sekyra Group je ale optimističtější a první etapu by chtěl developer začít stavět už koncem příštího roku. Celý projekt bude trvat minimálně deset let.

Praha 5 se také snaží do rozhodování zapojit. „Za naši městskou část jsem rád, že se podařilo sladit záměry investora, občanů Smíchova i vedení hlavního města. V následujících měsících a letech budeme v této spolupráci i v diskuzi s veřejností pokračovat, aby i zbytek Smíchova získal příjemnou novou tvář,“ říká starosta Pavel Richter (TOP 09).

Nyní jsou na pozemcích kromě kolejí sklady, dílny, garáže, areál sběrných surovin a restaurace Nagano 98. Veškeré stavební objekty a zpevněné plochy budou zbourány, aby se zanedbaný brownfield mohl proměnit v novou čtvrť.

Po dokončení stavby první etapy by měla zástavba pokračovat na zbytku území Smíchovského nádraží. Na území o rozměru celkem 25 hektarů má být asi 143 tisíc metrů čtverečních plochy bytů a 139 tisíc metrů čtverečních kanceláří, zbytek budou například obchody nebo veřejné instituce. Bydlet by tu mohlo asi 3300 lidí a práce by tu mohla být až pro devět tisíc dalších. Celkově projekt vyjde na 12 až 15 miliard korun.

Podívejte se na rozsáhlou galerii vizualizací k Smíchov City:

Fotogalerie
67 fotografií