Zastřešení je součástí studie, kterou zpracovaly společnosti Jakub Cigler Architekti a SUDOP Praha. A Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), jež je investorem stavby, ho nyní schválila.

Střecha bude sloužit jako ochrana nástupišť proti dešti a zároveň jako zkratka. Usnadní totiž cestu mezi ulicemi Na Florenci, Hybernská a Opletalova. Cesty budou lemovat trávníky a záhony.

Vybudování střechy vyjde podle SŽDC na 350 až 450 milionů korun, nyní je potřeba vypracovat podklady potřebné pro získání územního rozhodnutí.

„V ideálním případě bychom mohli začít s realizací v roce 2022,“ uvedl mluvčí SŽDC Pavel Surý. Záleží také na tom, zda proti stavbě nebudou protestovat různé zájmové spolky a jak rychle získá EIA, tedy posouzení na životní prostředí.

Oprava Masarykova nádraží je součástí projektu nového železničního spojení s Letištěm Václava Havla a Kladnem. Hotová však může být i před zprovozněním rychlodráhy. Celkem má rekonstrukce nádraží vyjít na 1,7 miliardy korun.

Na pozemcích v blízkosti navíc skupina Penta plánuje vystavět administrativní čtvrť.
„Jsme rádi, že se SŽDC rozhodla pro řešení, které vytvoří nový veřejný prostor s dostatkem zeleně a současně zlepší prostupnost centrální části Prahy. Bude navíc zajímavým prvkem mezi historickou budovou nádraží a moderními stavbami, které budou stát v horizontu několika let po obou stranách kolejiště,“ sdělil Petr Palička, který má v Pentě na starosti developerské aktivity.

Podívejte se, jak bude proměněné Masarykovo nádraží vypadat:

Fotogalerie
6 fotografií

VIDEO: Takto se změní okolí Masarykova nádraží

Video
Video se připravuje ...

Takhle se změní okolí Masaryčky: Penta plánuje supermoderní ulici. Penta Investments, s.r.o.