Letos v březnu skončil čtyřměsíční zkušební provoz velkokapacitního autobusu Van Hool na lince 119. „Zkušební provoz (...) potvrdil vhodnost tohoto řešení, které významně nenavýší finanční prostředky vynaložené na provoz, nesníží kapacity současné infrastruktury a nezhorší průjezd skrz křižovatky a nenavyšuje počet řidičů,“ píše se v dokumentu.

Podle ROPIDu by mělo město nové autobusy koupit a nasadit na trasu do 1. května 2018. Pro letošní rok chce organizace řešit problém se spoji zkrácením intervalů z pěti až šesti minut na čtyři.

Nejen na letiště

Velké autobusy by mohly jezdit i na dalších linkách, kde má DPP problémy s kapacitou vozů. Mezi vytipovanými jsou 107, 112 a 136. Autobus 107 jezdí z Dejvic do Suchdola k České zemědělské univerzitě, linka 112 z Holešovic k zoo v Troji a 136 spojuje Čakovice přes Vinohrady s Jižním Městem.

Podle ROPIDu se vzhledem k nedostatku řidičů, ceně nafty a zvyšující se poptávce po MHD velkokapacitní autobusy vyplatí. „Rovněž průjezdnost všech výše uvedených linek byla zhodnocena jako velmi dobrá,“ stojí v dokumentu.

Kapacita až 200 lidí

Do autobusu, který byl vyroben v Belgii firmou Van Hool, se vejde téměř 200 cestujících, v běžných kloubových autobusech to je zhruba o třetinu méně. Celková délka je 24,79 metru. Cena autobusu Van Hool AGG300 je 4,5 milionu korun, zhruba třikrát více než cena běžného vozu.

DPP provozuje více než 1100 autobusů s průměrným stářím devět let. Náklady podniku na provoz autobusů v rámci pražské integrované dopravy činí ročně zhruba čtyři miliardy korun.

Podívejte se na fotky megabusu:

Fotogalerie
3 fotografie

Na dálnici D7 hořel v neděli odpoledne autobus. Podívejte se na video: