Na trase jsou plánována dvě nabíjecí místa – na konečné Palmovka a také trolej v Prosecké ulici. Důvodem je, že v tomto místě je ulice příkrá a vůz tu tak spotřebuje více energie.

„Když se pak autobus déle nabíjí, dlouho nám stojí a my jej nemůžeme využívat. Pomocí troleje by se tak zkrátila doba jeho následného dobíjení, hlavní výhodou ovšem je, že v kopci nebude čerpána energie z baterií,“ řekl technický ředitel DPP Jan Šurovský. Výstavba troleje by se mohla uskutečnit v příštím roce.

Jaké vozy a zda vůbec na trase budou jezdit, ukážou teprve testy vozů od jednotlivých výrobců, kdy DPP bude hledat vhodný model. „Je třeba najít životaschopné řešení, které bude možné aplikovat třeba i na jiných místech,“ řekl Šurovský.

Návrat klasických trolejbusů do Prahy ale v plánu podnik nemá. Jedním z důvodů jsou například vysoké náklady na obnovu. „Chceme si vzít to nejlepší z trolejbusu a zkombinovat to s moderními technologiemi,“ uvedl Šurovský.

DPP již testuje elektrobus SOR/Cegelec EBN 11 a letos v září prodloužil zkušební provoz do srpna 2017. Původně mělo testování skončit letos 31. srpna. V následujícím provozu chce dopravce sledovat především životnost baterií.

Podívejte se, jak elektrobus v Praze vypadá:

Fotogalerie
7 fotografií