V rámci zlepšování veřejné dopravy mají být zavedeny nejen přednosti vozů MHD na křižovatkách, ale vznikat budou nové vyhrazené jízdní pruhy nebo změny v řazení jízdních pruhů. To se má týkat například trasy z Malešic přes zastávku Limuzskou k ulici Úvalská. Na vybraných místech budou moci autobusy jezdit po tramvajových kolejích.

Z deseti významných tras, na kterých by měla být hromadná doprava zrychlena, jsou dvě rozděleny na dva úseky. Mezi nimi jsou například úseky z Proseku přes Vysočany, Libeň a Jarov na Ohradu, ze Spořilova na Želivského nebo po Strakonické ulici.

Zlepšit by se mohlo cestování rovněž z Michle přes Krč do Modřan nebo po Evropské ulici v Praze 6. Stejně tak Ropid plánuje změny na Vypichu, kde by mohla být rozšířena křižovatka a změněna délka cyklů, ve kterých se na semaforech střídá zelená a červená.

Půl milionu navíc

Na přípravu zavedení všech opatření město přidá Ropidu do rozpočtu 500.000 korun, to ale musí ještě schválit radní. Ropid je městskou organizací, která pro město plánuje a objednává veřejnou dopravu, a její provozní rozpočet se ročně pohybuje okolo 40 milionů korun.

Praha letos prodloužila například pruh pro autobusy na Strakonické od Lahoviček do Chuchle a průjezdnost tramvají by se měla zlepšit například v Nuselské a U Plynárny, kde nyní DPP rekonstruuje trať. V Praze je asi 38 kilometrů pruhů pro autobusy a 12 tramvajových kilometrů kolejí oddělených od aut a 194 křižovatek, kde mají spoje MHD přednost.

Fotogalerie
5 fotografií