Rád pozoruje letadla, během přistávání Boeingu 737 z Milána společnosti Air Horizont 4. října v 11:05 ale Radku Našincovi zatrnulo. „Krátce po natočení tohoto záběru,hezky česky řečeno – krve by se ve mně nedořezal. A před pilotem nezbývá, než opravdu smeknout,“ prozradil Blesk.cz.

Pilot totiž nalétával s letadlem na ranvej ruzyňského letiště, ale těsně před dosednutím se letadlo silně zakymácelo, až téměř škrtlo křídlem o zem! Pilot následně s letounem vzletěl a kolizi se vyhnul. „Šlo o náhlý poryv větru. Stát se to může a je to kolikrát nevyzpytatelné. Trénujeme to na trenažérech, příroda ale může přinést vlivy, které neovlivníme,“ komentoval to pilot, který si nepřál uvést jméno. Na druhý pokus už přistání proběhlo hladce.

Ačkoli případná nehoda mohla skončit i smrtí cestujících, malá nízkonákladová společnost Air Horizont zřejmě nestojí o žádnou negativní publicitu. „Nemáme v souvislosti s tímto letem nahlášenou žádnou mimořádnou situaci ani žádost o součinnost letištní složek,“ řekla totiž mluvčí Letiště Václava Havla Marika Janoušková.

To potvrdil i tiskový mluvčí Řízení letového provozu ČR Richard Klíma: „Za Řízení letového provozu ČR jsme neměli nahlášenou žádnou mimořádnou událost, nekomunikujeme provedení letu, je to na letecké společnosti.“ A tak se incident nikde nebude řešit.

Úspěch přistání závisí na mnoha faktorech

„Pilot musí vzít k danému typu letadla v úvahu řadu faktorů pro úspěšné provedení přiblížení a přistání. Mezi ně patří rychlost při přistání, kolik cestujících, nákladu a paliva letadlo má, tedy celkově přistávací hmotnost. Samozřejmě také jaká je to dráha, jestli je mokrá, nebo suchá, a rychlost a síla větru, který se dělí na přední, zadní a boční složku. Například když vítr fouká při přistání zezadu, tak urychluje letadlo a kapitán musí zvolit odpovídající postup,“ okomentoval věc Daniel Šabík, mluvčí ČSA. 

Letěli jste v letadle z Milána do Prahy? Napište nám na tip@blesk.cz.