Lukrativní zakázka o turisty z Letiště Václava Havla Praha přilákala do veřejného výběrového řízení většinu taxikářských operátorů v Praze. „Z velkých taxioperátorů se jich do tendru přihlásilo šest, svoji nabídku zaslaly společnosti Halo Taxi, FIX, Taxi Praha, Modrý Anděl, TIC TAC a Sedop Taxi,“ říká pro Blesk.cz Jiří Petržilka, člen představenstva Letiště Praha.

„Všichni zájemci, kteří splní kvalifikační předpoklady, budou posunuti do druhého a zároveň posledního kola. Druhé kolo bychom rádi spustili nejpozději do dvou týdnů,“ dodává dále Petržilka.

Boj o miliony turistů

Letištěm projde během roku téměř nespočet cestujících. Jen během července se statistiky vyšplhaly na bezmála 1,5 milionu lidí. A toho jsou si taxislužby samozřejmě vědomy a pouští se tak do náročného výběrového řízení.

V rámci druhého kola proběhne soutěž o ceně formou elektronické aukce. Finanční nabídka bude pro oba vítězné uchazeče závazná a bude zakotvena do smlouvy. Vybraní uchazeči jsou povinni zahájit provoz 1. ledna 2017, nebude-li sjednáno jinak. Smlouva bude uzavřena na dobu určitou, a to do 31. prosince 2021.

Nároky pražského letiště

Nároky jsou však obrovské. Zvýšit kvalitu služby mají nově zanesené podmínky jako dostupnost wi-fi zdarma či zajištění dostupnosti vozů do 5 minut od projevení zájmu cestujícího v režimu 24 hodin denně.

„Kromě výše zmíněných věcí žádáme také dodržování bezpečnostních norem týkajících se pohybu v prostoru letiště. V rámci proklientského přístupu požadujeme třeba jazykovou vybavenost alespoň na komunikativní úrovni, vstřícné vystupování, udržování čistoty vozu i reprezentativního oblečení. Důvodem je zajištění maximální kvality služby a komfortu cestujících,“ doplňuje pro Blesk.cz mluvčí pražského letiště Marika Janoušková.

„Áčka“ chtěla zastavit řízení, na letišti však končí

Hned zpočátku řízení však operátor AAA Taxi, který v tuto chvíli zajišťuje přepravu cestujících, chtěl celou soutěž zastavit kvůli nesrovnalostem v podmínkách. Hlavním problémem měla podle společnosti být nedostatečná rychlost při odpovědích na dotazy a změna zadání soutěže.

To však nebylo pro zrušení výběrového řízení dostatečné, a jelikož se firma nakonec vůbec nepřihlásila do řízení, je tak jisté, že „áčka“ na letišti minimálně na dalších pět let jako oficiální přepravce končí. Rozhodovat se tak bude mezi ostatními zájemci. Výsledek by měl být znám na konci října tohoto roku.