Petra S. jezdí se svou čtyřletou dcerou vlakem z Moravy přes Vysočinu do Prahy pravidelně. „Na Moravě mám rodiče, ale bydlím v Praze. S dcerou cestujeme vlakem nejméně každých 14 dní, je to pohodlnější než se trmácet autem, po D1 je to totiž utrpení,“ prozradila Petra.
Naposledy jela s Elou (4) z Moravy přes Žďár nad Sázavou do Prahy v neděli odpoledne. „Vlak ze Žďáru R980 měl zpoždění a mně se chtělo už delší dobu na záchod,“ popsala Petra. „Jakmile jsme vyjeli a průvodčí nám zkontroloval jízdenku, poprosila jsem dvě dámy, které s námi seděly v kupé, aby dceru pohlídaly a já si mohla odskočit,“ řekla čtenářka Blesku.Otevřené dveře Petru nemile šokovaly
Když se Petra z toalety vracela, šíleně se lekla. „Při jízdě se červené dveře otevřely a já se jen tak tak chytila za madlo, které bylo hned na vzdálenost mé paže. Nedokážu si vůbec představit, že by šla malá se mnou na záchod. Většinou ji totiž vždy přidržuji před sebou,“ popsala a dodala: „ Hlavně, že po celém vlaku jsou nalepené samolepky, které upozorňují, aby si rodiče hlídali své děti. Nikdo ale neohlídá, jestli jsou dveře v pořádku uzavřené.“
V případě, že by si Petra S. všimla pozdě otevřených dveří nebo kdyby s ní šla na toaletu malá dcera, mohla se tragédie z 25. července opakovat. To pondělí z otevřených dveří jedoucího rychlíku před železniční stanicí Štěpánov na Olomoucku, vypadla teprve tříletá holčička, která pád nepřežila. Celou věc řeší kriminalisté. Ti zahájili úkony trestního řízení pro podezření ze spáchání přečinu usmrcení z nedbalosti, z kterého je nyní podezřelý neznámý pachatel.

Dveře „na oko“ zavřel cestující
České dráhy nechaly celou situaci prověřit. „Z fotografie a popisu vlakové čety z vlaku 980 se lze domnívat, že poslední osoba, pravděpodobně cestující, která se dveřmi manipulovala, je nedovřela. „Na oko“ tak vypadaly jako zavřené, aniž by byly zavřené řádně na kliku a zapadl zámek,“ řekl pro Blesk mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský. „Uzavření dveří sleduje personál vizuálně a s otevřenými dveřmi by souhlas k odjezdu nedal,“ popsal mluvčí.
Dále tiskový mluvčí Českých drah doplnil, že v tomto případě by pak byla vlaková četa po odjezdu upozorněna na otevřené dveře výpravčím ze stanice, kterou projížděli, telefonicky a bez odkladu zajistila jejich uzavření. „Konkrétně u tohoto vozu mohl personál dveře zavřít dálkově, pokud by zůstaly plně otevřené. Řádně zavřené dveře by se pak za jízdy navíc také zablokovaly proti otevření,“ dodal.