„Návrh nařízení jsem připravil ve spolupráci s kolegy z Prahy 1, místostarosty Danielem Hodkem a Richardem Burešem, protože právě centra se problém segwayů dotýká logicky nejvíce. V tuto chvíli obsahuje návrh několik variant, na jakém území by byl zákaz uplatněn. Pokud materiál projde radou, zahájíme vnitřní i vnější připomínkové řízení, jehož výsledkem bude konečná varianta,“ řekl pražský radní pro dopravu Petr Dolínek.
Provoz segwayů by měl být podle vedení města zakázán na chodnících, stezkách pro cyklisty a chodce a v pěších a obytných zónách.
První varianta
Jednou z variant je zakázat provoz segwayů na území Pražské památkové rezervace a přilehlém území ohraničeném východní frontou domů Legerovy ulice po křižovatku s ulicí Rumunskou, dále jižní frontou domů Rumunské ulice, náměstím Míru, severozápadní frontou domů Anglické ulice po křižovatku s ulicí Legerovou a dále východní frontou domů Legerovy ulice.
Druhá varianta
Jiná verze hovoří o zákazu vymezeném oblastí zákazu vjezdu aut nad 3,5 tuny, tedy územím Prahy 1 a části území Prahy 2 mezi ulicemi Vodičkova – Lazarská – Myslíkova – Masarykovo nábřeží – Resslova – Karlovo náměstí nebo na území vymezeném zónou zákazu vjezdu nákladních automobilů nad 6 tun celkové hmotnosti, tedy širším území Pražské památkové rezervace na území městských částí Prahy 1 a 2 a části území městských částí Prahy 4 a 5.
Existuje i varianta, podle níž by byl vytvořen speciální seznam ulic a lokalit, kde by byl provoz zakázán.

Praha se rozhodla využít změny zákona o provozu na pozemních komunikacích, který zavádí definici osobního přepravníku segway, pravidla jeho pohybu a především pak možnost obce nařízením vymezit na svém území místa, kde je provozování osobního přepravníku zakázáno.