Ulicemi Prahy tramvaj, která denně najede 200 kilometrů, projíždí od loňského ledna. Speciálně upravený vůz se stará o snížení hluku a menší opotřebení kolejnic a kol. Od čtvrtka bude tramvaj v Opravnách tramvají Hostivař procházet předepsanou cyklickou prohlídkou, která se provádí po ujetí zhruba 120 tisíc kilometrů. V pražských ulicích ji tak obyvatelé metropole neuvidí 6 až 8 týdnů, přičemž přesnou dobu odstavení určí až technici po provedení diagnostiky a technického stavu tramvaje v dílnách.

„Tímto projektem se nám podařilo skloubit příjemné s užitečným. Pražané si mazavku oblíbili a ta je dnes dobrým příkladem propojení cíle zvyšovat kvalitu cestování po Praze a pohodlí jejích obyvatel s kreativním využitím starších vozů ve prospěch úspor nákladů na provoz. Po provedení pravidelné údržby se mazačka opět vrátí do ulic, aby dál plnila svou osvědčenou úlohu,“ řekl Jan Šurovský, technický ředitel Dopravních podniků.

Mazací tramvaj se stala novou hvězdou Facebooku.
Autor: Blesk - Mária Rušinová

»Mazačka« rozjela byznys. Pražané ji kupují i na tričkách

Mazačka se stala hvězdou snad všech sociálních sítí a na Facebooku má kolem 10 tisíc příznivců. Jízdu tramvaje Pražané mohou sledovat dokonce na internetu. Tramvaj je vybavená wi-fi připojením, které mohou cestující využít například na konečné. V současné době Dopravní podnik dokonce prodává trička s potiskem právě této fenomenální tramvaje. „Velice mě těší, že si mazačka získala takovou popularitu. Na internetu živý přenos jízdy Prahou právě z mazačky viděly téměř dva miliony diváků. Pro DPP je to pozitivní signál, že obdobné projekty mají smysl. Proto se budeme snažit přinést cestujícím a fanouškům dopravy i další zajímavosti z provozu,“ uvedl Jiří Štábl z Oddělení marketingu a komunikace DPP.