I v malém testu jsme zjistili, že cestující více využívají k jízdě po eskalátorech pravou stranu. Redaktor Blesk.cz se postavil na nástupiště metra Anděl, kde půl hodiny sledoval, jak jsou lidé rozmístění na eskalátorech. Nahoru vyjelo 1106 cestujících, z toho se na pravou stranu postavilo 752 lidí a 354 cestujících využilo ke své jízdě levou stranu. 

Dopravní podnik hlavního města Prahy nyní zvažuje, jak přesvědčit cestující, aby se na eskalátorech stavěli rovnoměrně. „Inspirovali jsme se kolegy z Londýna, kteří provádí půlroční experiment, kdy cestující na vybraných eskalátorech vedoucích na povrch smí na eskalátorech jen stát, nikoliv chodit, avšak žádnou formu kampaně zatím neplánujeme,“ řekl Blesk.cz Jiří Štábl, tiskový mluvčí Dopravního podniku. 

Eskalátory se ničí, tvrdí dopravní podnik

Tím, že jsou eskalátory v pražském metru převážně zatížené vpravo, dochází na pravé straně také k jejich většímu opotřebení. „Opravdu evidujeme, že dochází k technickým potížím a nerovnoměrnému opotřebení eskalátorů,“ dodává Štábl. „Na eskalátory dáváme od výrobce pohon, který by měl pásmo rovnat, ale že by to bylo úspěšné, to se říci nedá,“ doplnil Štábl.

Fotogalerie
3 fotografie