„Je to jeden z návrhů, který by pro Prahu znamenal určitou revoluci, kdy by zůstaly pouze páteřní linky. Ve světě to tak v některých městech funguje,“ řekl Tomčík. V praxi by to znamenalo, že by místo 26 linek jezdilo Prahou pouze asi 14 linek.

Snížení počtu čísel by znamenalo, že by byly odstraněny tzv. proklady spojů, kdy se stává, že v některých úsecích jedou za sebou dvě tramvaje a následně nastává v jízdním řádu mezera, kdy cestujícím nepřijede žádný spoj. „Znamenalo by to, že na každé zastávce by každé dvě či čtyři minuty něco přijelo,“ řekl Tomčík.

Po tramvajích přijdou na řadu autobusy. Unikne jen metro

V současné chvíli řeší Ropid problémy tramvajové sítě, po ní přijdou na řadu autobusy. V rámci metra žádné úpravy nechystá. V tramvajové síti je podle Tomčíka asi třicítka problémů, které musí vyřešit. Jde například o problém s kapacitou spojů v Letenské ulici na Praze 1, v Ječné na Praze 2 nebo Seifertově na Praze 3.

Ropid zamýšlí změny v MHD od letošního 1. července. Jak přesně budou vypadat, zatím není jasné. Ropid chystá tři návrhy, které bude konzultovat s radnicemi a magistrátem, ten nakonec rozhodne, který z nich zavede. Každá z variant pak bude obsahovat seznam výhod i nevýhod a finanční náročnost.

„Naším cílem je, aby změny nestály žádné peníze. Zároveň mohu říct, že ani v jedné variantě nedojde k tomu, že by z ulic mizely tramvaje,“ řekl Tomčík. Varianty chce mít hotovy do konce února.

Pražská MHD loni slavila 140 let. Podívejte se, jak to vypadalo:

Fotogalerie
9 fotografií