Na jednom z plakátů ukazuje Praha ulici V Holešovičkách. Chválí si, že doprava je tu plynulejší. Před otevřením Blanky tudy přitom jezdilo 68 tisíc aut denně, zatímco v listopadu to bylo téměř 77 tisíc.

Z aktuálních dat zároveň vyplývá, že třemi tunely, které tvoří komplex Blanka, jezdí stále více lidí. Brusnický využívalo koncem listopadu denně 70 tisíc řidičů, Dejvický 69 tisíc a Bubenečský 64 tisíc.

Jenže počet aut roste i v řadě okolních ulic, a tím vznikají zácpy. Naopak například ve Veletržní, která kopíruje trasu Bubenečského tunelu, po zprovoznění Blanky aut výrazně ubylo.

S velkou pompou ji proto zúžili, aby nahnali do tunelů i další auta, která Veletržní stále ještě projížděla. Jenže data ukazují, že i po omezení počtu jízdních pruhů tudy jezdí stejný počet vozů – stabilně kolem 23 tisíc. Při posledním měření jich ale bylo dokonce nejvíc od chvíle, kdy Blanku otevřeli – 25 400.

Vypadá to tedy, že samotné zúžení efekt nepřineslo. Radnice už proto chystá další opatření, jak řidiče odradit. „Plánujeme přečasování semaforu v dolní části Veletržní a taky chceme častěji měřit rychlost směrem dolů, neboť je s tím často problém,“ řekl Blesk.cz místostarosta Prahy 7 pro dopravu Ondřej Mirovský (zelení).

Podívejte se, jak se vyvíjel počet aut ve vybraných ulicích:

Vývoj počtu aut v okolních ulicích po zprovoznění Blanky
Autor: www.tunelblanka.cz

Vývoj počtu aut v okolních ulicích po zprovoznění Blanky
Autor: www.tunelblanka.cz

Pozn.: Poslední data u nábřeží Ludvíka Svobody ovlivnilo uzavření Těšnovského tunelu.