"Tunel Blanka v zásadě splnil očekávání. Počet aut, která tu projedou, se stále zvyšuje. Doprava je plynulá a bezpečná a nezaznamenali jsme zásadnější komplikace. Co se týče povrchu, někde auta zmizela, jinde vytvořila komplikace, což se bohužel očekávalo," řekl Dolínek.

Tunelový komplex tvoří tři tunely, a to Brusnický, Dejvický a Bubenčský. Nejvytíženější z nich je Brusnický, kterým projíždí až 67.000 aut denně. Nižší provoz je o víkendech, kdy Blankou projede denně asi 41.000 aut.

Řidiči vjíždí do protisměru

V samotné Blance chystá magistrát několik opatření. Na asfalt má být například nastříkán směr, kam ten který výjezd vede. Rovněž budou umístěny na silnici žluté dělicí prahy a vylepšeno směrové značení, několik řidičů totiž v uplynulých dvou měsících omylem vjelo do protisměru. Technická správa komunikací nyní rovněž řeší výběrové řízení na dodavatele vah pro kamiony, které do tunelu často vjíždějí, přestože tam nesmí.

Na povrchu je nejhorší situace v Praze 6 a na příjezdu od Strakonic. Například v ulici Jugoslávských partyzánů se počet aut zvýšil z 14.300 na více než 16.000. "To je dramatické zvýšení. Rozložilo se to ale po Dejvicích. Není to pozitivní, ale alespoň se tam dá fungovat," řekl Dolínek. Problém je i na Vítězném náměstí a v Patočkově ulici.

Asi šestikilometrový tunel se otevřel letos v září po osmi letech budování a se čtyřletým zpožděním. Stavba, která je součástí vnitřního okruhu města, stála město 43 miliard korun, tedy zhruba o deset miliard víc, než bylo původně plánováno.