Také metro se rozrostlo z původních zhruba sedmi kilometrů na asi 60 kilometrů. Historie MHD započala 23. září 1875. Ročně vyjde fungování DPP město na více než deset miliard.

Po Praze dnes vozí cestující téměř tři tisíce vozů DPP a každoročně se veřejnou dopravou sveze přes jednu miliardu cestujících. Loni dopravce přepravil metrem 450 milionů cestujících, dalších 358,8 milionu jich jelo tramvají či lanovkou na Petřín a autobusy jich odvezly 345,5 milionu. V rámci příměstských linek jich DPP svezl 8,1 milionu.

Podnik dnes provozuje 22 denních a devět nočních tramvajových linek na kolejové síti v délce 142,7 kilometru. V porovnání s tím měřila koňka po dokončení v roce 1885 necelých 19 kilometrů a trasa první elektrické dráhy v roce 1891 na Letné pouhých 766 metrů - již v roce 1928 pak ale překonala délka trati "elektriky" stovku. V průběhu let ale ubyl počet tramvajových linek, pro srovnání, v letech 1957 až 1961 jich jezdilo 25.

V rámci autobusové dopravy jezdí podle ročenky DPP 96 denních, 16 příměstských, 19 školních a 15 nočních linek a rovněž dvě linky pro handicapované.

První autobusy jezdily v roce 1908 na lince dlouhé pouhých 1600 metrů a jezdily na ní dva vozy - dnes trasa nejdelší linky číslo 177 měří bezmála 28 kilometrů.

Velký rozvoj autobusové dopravy začal až ve 20. letech minulého století a v roce 1985 měla síť autobusů dokonce 160 linek. Počty linek autobusů i tramvají se měnily například v souvislosti s výstavbou metra.

Metro mělo 9 stanic, nyní jich je 61

Zásadní změnou byla v historii MHD výstavba metra. V době zprovoznění v roce 1974 měřil první úsek trasy C asi sedm kilometrů a měl devět stanic. Dnes měří 22,4 kilometru a má 20 stanic. V provozu jsou dnes tři trasy s 61 stanicemi. Nejdelší je trasa B, nejkratší pak trasa A.

V historii pražské MHD se kromě zaniklé koňky objevily ještě další dopravní prostředky, jejichž provoz byl ale nakonec ukončen. Zřejmě nejznámější jsou trolejbusy, které začaly jezdit v roce 1936.

Video
délka: 04:48.00
1080p 720p 480p 360p 240p

Semaforový chaos na magistrále! A čudlíky v MHD chytřejší, než si myslíte Matěj Smlsal, Matěj Šrám, David Vaníček

O zhruba dvě dekády později měřily jejich trasy v součtu 57 kilometrů. Provoz trolejbusů byl ukončen v roce 1972. Přibývaly a ubývaly také tramvajové vozovny, přestaly být využívány či zanikly například vozovny v Libni nebo na Vinohradech.

Podnik vlastní 2 820 vozů, hlavně autobusů

DPP dnes vlastní 2820 vozů, z toho je 730 vozidel metra, 920 tramvají a 1170 autobusů. Nejlevnější je dnes provoz autobusů, který stojí podnik asi 3,39 miliardy. Za provoz tramvají zaplatil loni 3,41 miliardy korun, přičemž nejdražší je provoz metra, který loni vyšel na 5,9 miliardy Kč.

DPP za loňský rok vykázal zisk zhruba 316 milionů korun. Na jízdném utržil DPP téměř 4,4 miliardy a přepravil více než 1,16 miliardy cestujících. Dopravce měl k 31. prosinci 10 829 zaměstnanců a mzdové náklady dosáhly asi 4,4 miliardy. Průměrná měsíční mzda činila 33.127 Kč, ta ale bude postupně navýšena o 3,5 procenta.