Oblast Malé Strany pod Petřínem bývá často zacpaná. Auta stojí v kolonách, a tím pádem nabírají zpoždění i tramvaje. Změny jsou proto nutné, shodli se během prohlídky oblasti představitelé magistrátu, Prahy 1, dopravního podniku, Technické správy komunikací a dalších organizací.

„Na místě jsme se domluvili, že smysl by dávalo danou lokalitu upravit tak, aby v místě vznikla zóna se smíšeným provozem, tedy zklidněná komunikace s chodníky vytaženými až na úroveň tramvajové tratě. Návrh je všemi stranami podporován,“ řekl Blesk.cz místostarosta Prahy 1 Richard Bureš, který má na starosti dopravu.

Zda bude komunikace zklidněná natolik, že tudy projede jen MHD, dopravní obsluha a auta rezidentů, nebo zda vznikne zóna, kde se budou moci procházet chodci po vozovce a auta tudy budou muset jezdit velmi pomalu jako v pěší zóně, bude předmětem dalších jednání.

Úpravy se budou týkat ulice Újezd mezi náměstím Kinských a ulicí U Lanové dráhy. Doprava se změní i ve Vítězné, která vede od mostu Legií na Újezd.

Omezení dopravy v této oblasti by podle místostarosty Prahy 1 nemělo způsobit kolony jinde. „Už dnes je možné při cestě ze Smíchova na Prahu 6 a 7 využít Strahovský tunel a vyhnout se tak jízdě skrze Malou Stranu,“ uvedl Bureš.

Změny v první městské části ale budou zřejmě ještě rozsáhlejší. „S Prahou 1 jsme výhledově domluveni na uzavření centra pro tranzitní dopravu,“ uvedl náměstek pražské primátorky Petr Dolínek (ČSSD).