Už dlouho volají obyvatelé Prahy 7 a 8 po lávce, která by obě městské části propojila. Teď se dočkali alespoň částečné náhrady.
„Přívoz bude jezdit každý den od 8 do 20 hodin, interval činí půl hodiny. A pokud bude větší zájem, s čímž se počítá v pátek a o víkendech, tak na zavolání bude moci převézt kdykoliv kohokoliv. Kapacitu má pro 10 až 12 lidí, je bezbariérový a vhodný i pro kočárek a kolo,“ řekl místostarosta Prahy 7 Ondřej Mirovský (Strana zelených).
Zprovoznění se zúčastnila také pražská primátorka Adriana Krnáčová (ANO), která přívoz pokřtila rozbitím lahve šampaňského. „Myslím, že to je výborný způsob dopravy, zejména v letních měsících. A hlavně, cesta z Prahy 7 na Prahu 8 se oproti jízdě tramvají zkrátí asi o 20 minut,“ uvedla Krnáčová.
Přívoz bude zatím jezdit do konce října, magistrát za jeho provoz spolu s Prahou 7 zaplatí 550 tisíc korun.
Zdali vyjede i příští rok, záleží na tom, kolik lidí ho bude využívat. ROPID, který v Praze organizuje veřejnou hromadou dopravu, už spočítal, v jakém případě se jeho provoz vyplatí. „Informovali nás o tom, že rentabilita je zhruba 100 přepravených osob denně,“ uvedl místostarosta Mirovský.
Vzhledem k tomu, že od pátku Praha 7 zpřístupnila areál Štvanice, se dá předpokládat, že ho budou využívat rekreanti, pejskaři i školy, a jeho provoz se tedy vyplatí.
Místostarosta: Zhrozili jsme se, jak je to tu mělké
Zřízení přívozu ale provázely komplikace. V části, kde jezdí, není Vltava splavná. „Když jsme si nechali vyjet první mapku hloubky, tak jsme se trochu vyděsili, jak je to tu mělké. Přívoz proto funguje na výjimku od Povodí. Nicméně jezdí po trase, která je dostatečně hluboká, navíc plavidlo je přizpůsobeno mělkosti, takže by neměl být problém,“ dodal Mirovský.
Kromě nového přívozu jich v Praze jezdí ještě šest. Spojují například Císařskou louku se Smíchovem nebo Podbabu s Pohořím.
Vltavu v Praze brázdí nový přívoz HolKa. Spojil Karlín a Holešovice Matěj Smlsal, Lukáš Červený