Zpracování studie rozšíření systému na Barrandov schválila rada městské části koncem listopadu. Minulý týden přidala zadání prověřit další rozšíření na Žvahov, Zlíchov a do Hlubočep, kam by se podle vedení radnice mohla parkující auta z Barrandova přesunout. Podklady pro radnici zpracuje firma MOZ Consult, obě analýzy vyjdou dohromady asi na půl milionu korun.

První byl Smíchov

Zóny v Praze 5 byly nejprve zavedeny v centrální oblasti Smíchova, postupně se rozšiřovaly na východ podél Plzeňské ulice, na jih podél řeky i do vilových čtvrtí, jako jsou Malvazinky nebo Košíře. Důvodem postupného rozšiřování je přesun aut do oblastí bez zón.

Zóny placeného stání v metropoli provozuje hlavní město, jejich úpravy tak musí schvalovat městská rada. Dlouholetou praxí je, že vedení magistrátu požadavky městských částí na úpravy zón na svém území akceptuje.

Zóny se v moderní podobě poprvé objevily v roce 1996 v části Prahy 1, kde se snaha o regulaci dopravy objevila již v roce 1982. Následně byly rozšířeny a fungují v Praze 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 13, 16 a 22. Část radnic je nezavedla na celém svém území, ale ve vybraných částech a postupně je rozšiřují.

Video
délka: 02:08.78

Náměstek primátora Adam Scheinherr k železničnímu mostu mezi Výtoní a Smíchovem. (2019) Daniel Vitouš

Fotogalerie
11 fotografií