Projekt skupiny Crestyl počítá s vybudováním kanceláří, obchodů a restaurace v nevyužívaném vnitrobloku mezi Václavským náměstím a ulicemi Na Příkopě, Jindřišskou a Panskou. Výkonný ředitel skupiny Simon Johnson uvedl, že společnost projekt koupila před třemi lety i s návrhem ramp, které nebyly jejich plánem.

Kritici ramp dříve upozorňovali na to, že jejich výstavba je v rozporu se zájmy státní památkové péče a přivede do centra města další dopravu, hluk, prach a imise. Poukazovali také na to, že řešení vjezdu do podzemních garáží by bylo výhodné pouze pro obsluhu plánovaných komerčních staveb ve vnitrobloku, což není v žádném ohledu součástí veřejného zájmu. Kvůli rampám v minulosti územní rozhodnutí na rekonstrukci náměstí zrušil soud.

Podle starosty městské části Pavla Čižinského (Praha 1 Sobě) je dohoda příkladem konstruktivního jednání mezi developerem a samosprávou. „Investor rozuměl tomu, že stojíme za rezidenty a chceme zachovat ducha náměstí, my jsme zase intenzivně hledali možné cesty, abychom umožnili Praze 1 se rozvíjet a oživovat ,hluchá' místa, jakým je právě opuštěný vnitroblok,“ uvedl.

Revitalizace, kterou pro magistrát zajistí firma Hochtief, se bude týkat části náměstí od Můstku k ústí Vodičkovy a Jindřišské ulice. Prostor pro pěší má být rozšířen a na náměstí budou moci vjíždět pouze automobily s povolením. Prostor pro auta tak bude zúžen, ale vjezdy do budov zůstanou zachovány. Přibudou například pítka a také základna pro umísťování vánočního stromu.

Návrat tramvají

Vedení Prahy plánuje také rekonstrukci v horní části, kam se mají vrátit tramvajové koleje. Jezdit by měly v trase dnešních vozovek pro auta. V minulosti byly koleje ve středu náměstí. Na náměstí přibude druhé stromořadí, ubude parkovacích míst a rozšířen bude proti původnímu plánu střední prostor. Město nyní nechá vypracovat dokumentaci nutnou pro získání územního rozhodnutí a stavebního povolení. Stavět se má začít v roce 2022.