Most tvoří devět polí, z nichž čtyři už byly změřeny a prozkoumány na konci července. Pro oba směry je most na jedné konstrukci, proto jej nelze zkoumat po částech. Šlo o druhou kompletní uzavírku, první byla o víkendu před dvěma týdny.

Stav mostu prověřilo 500 tun zátěže

Uzavření si vyžádaly statické a dynamické zatěžovací zkoušky. TSK na most umístila budič vibrací, tedy přístroj, který do něj vysílal vibrace. Chování mostu sledovali odborníci. V sobotu v podvečer pak na most najelo 16 nákladních vozidel, jejichž pomocí TSK provede zátěžový test.

Most byl zatížen 500 tunami. Odborníci zároveň kontrolovali , v jakém stavu jsou lana. Pokud se ukáže, že nejsou v dobrém stavu, budou vyměněna. Při uzavírce nedělali silničáři pouze testy, ale zároveň byla provedena běžná údržba. Opravily mimo jiné spáry na silnici.

„Všechny části zkoušky, které jsme měli v plánu na tento víkend, probíhaly bez problémů a i práce běžné údržby jsme stihli v předstihu, a tak můžeme na Jižní spojku vrátit dopravu o hodinu dříve,” uvedla v neděli mluvčí TSK Barbora Lišková.

Problémy byly už 11 let po výstavbě

Lanový most je jedním z mladších pražských mostů, zprovozněn byl v roce 1997. V roce 2008 pracovníci TSK odhalili závažné poškození, kvůli kterému nejprve na most nesměly nákladní vozy nad šest tun, poté byl po několik dní uzavřen pro veškerou dopravu. Tehdy se tvořily dlouhé kolony, komplikace způsobovala zejména nákladní doprava, která využívá Jižní spojku místo nedokončené části Pražského okruhu.

Fotogalerie
7 fotografií