K děsivé nehodě došlo loni 5. července na pražské magistrále. Jitka R. sedla do vozu po hádce s manželem, kvůli které podle jejích slov začala pít hlavně vodku. Po magistrále jela podle obžaloby rychlostí nejméně 150 kilometrů za hodinu, ve které pak narazila zezadu do policejního vozu. Jitka R. poté nadýchala 2,13 promile.
U soudu od jednoho ze znalců dříve zaznělo, že náraz téměř čtyři a půl metru dlouhý automobil zmáčkl na necelé tři metry. Policista Pavol K. seděl ve voze vzadu za řidičem a utrpěl tak vážná zranění, že na místě zemřel. Kromě něj jel ve voze jeho kolega, který řídil a policistka v předu na místě spolujezdce. Oba nehodu přežili, ale dodnes se potýkají s následky těžkých zranění.
Za usmrcení z nedbalosti, těžké ublížení na zdraví z nedbalosti a ohrožení pod vlivem návykové látky ženě hrozí až osmileté vězení.
Jitka (39) zabila policistu Pavla (†31): Překvapivé chování po nehodě a zaklíněné tělo, popsali svědci

Soud v pondělí pokračoval, promluvil expert Tomáš Kubeš, kterého si přizvala obhajoba. Prováděl prohlídku vozu a zabýval se hlavně otázkou bezpečnostních pásů. Poznamenal, že vozidlo bylo poškozené srážkou a také během zásahu hasičů, kteří vyprošťovali zraněné.
Byl připoutaný?
Uvedl, že na zadních sedadlech jsou v policejním provedení Škody Octavie, do které řidička nabourala, celkem tři bezpečnostní pásy a čtyři zámky pásů. „Co se týče bezpečnostního pásu na levém zadním sedadle, tak ten byl zaseknutý a navinutý v klidové poloze, a zámek pásu, do kterého se zachycuje, nebyl poškozen,“ řekl u soudu k místu, kde seděl Pavol K.
Popisoval, že pásy se poté, co se aktivují airbagy, o několik centimetrů přitáhnou, aby udržely posádku ve správné poloze před tím, než vystřelí airbagy.
Manžel Jitky (39), která zabila policistu Pavla (†31): Hádka a dvě facky! Popsal, co tragédii předcházelo

Znalec dokonce uvedl, že podle technického stavu systému to vypadá, že řidič ani Pavol K., který seděl za ním, pásy nepoužili. „Technicky stav odpovídal tomu, že nebyli připoutáni,“ řekl. Dodal, že v případě policistky na předním sedadle spolujezdce to nelze jasně určit kvůli tomu, že pás byl během vyprošťování přestřižen. Ta u soudu již také vypovídala, řekla, že si je jistá, že sama byla připoutaná, protože to tak dělá ve službě vždy. Upozornila ale, že policisté se nemusí během služebních úkonů nebo zákroků poutat, aby jim to případně nebránilo vyběhnout nebo rychle zakročit z vozu.
Znalci se neshodnou
Od soudního znalce Karla Doležala, který zkoumal okolnosti nehody i samotnou srážku, dříve zaznělo, že nepřipoutaný byl pouze řidič. U spolujezdkyně a zemřelého policisty to nedokázal posoudit kvůli tomu, jak moc byl vůz zničen. „To nemůžu objektivně zjistit,“ doplnil. Zmocněnec poškozených požaduje, aby otázku bezpečnostních pásů ještě posoudil další ústavní posudek.
Nehoda v ulici 5. května. Václav Burian