„Bramboromat se už stal atrakcí a denně se v něm prodá přes metrák brambor,“ řekl ředitel firmy s více než šedesátiletou tradicí Viktor Kopačka.

„Sousedíme s hradem Velhartice a šlechtíme odrůdy brambor, které také prodáváme. Okolo nás chodí spousta lidí na hrad, tak jsme to brali jako takovou propagaci našich odrůd. Prodáváme výhradně to, co vypěstujeme u nás,“ řekl Kopačka.

Aktuálně se prodává odrůda Suzan, pak bude následovat Magda a pak podle sklizně další odrůdy. Automat totiž umí prodávat jen jednu odrůdu. „Neinvestovali jsme do toho velké peníze, udělali jsme to velmi jednoduše,“ dodal ředitel. Nápad se ale chytil.

Jak to funguje?

Bramboromat nevypadá jako běžné automaty, není to plechová skříň s bramborami uvnitř. Prodej je nastaven na dvě kila brambor. Zákazníci přijdou k vratům od stodoly, ze kterých vychází roura. Vezmou si připravenou papírovou tašku a vhodí do mincovníku přesně 30 korun, bramboromat neumí vracet. Z roury se jim do nastavené tašky vysypou čerstvé brambory.

Denně se uskuteční přes 60 nákupů. „Chodí tam hodně turisté i místní,“ podotkl ředitel.

Zájem o české brambory

Nápad s automatem na brambory měl podle něj především vzbudit v lidech zájem o české produkty, o lokální potraviny.

„Bylo to myšleno tak, aby lidé ochutnali naše brambory a zjistili, že jsou chutné. Ze sortimentu odrůd, které jsou na českém trhu, je zhruba 80 procent zahraničních a jen 20 procent českých. Myslíme, že máme dobré odrůdy, které by se měly více konzumovat doma,“ dodal Kopačka.

Fotogalerie
5 fotografií