Stavbu přestupního uzlu u hlavní železniční trati z Plzně na České Budějovice pokryje asi ze 70 % evropský program IROP. „Podle podmínek dotace musí být stavba dokončena do listopadu,“ řekl starosta Jiří Švec (za ANO).
Na jihu i severu Plzeňska vzniknou do konce roku podobné terminály v dalších třech městech - v Nýřanech, Přešticích a Blovicích. „Snažíme se k vlakům přitáhnout co nejvíce lidí. Jsou to města s největším počtem cestujících, kolem 900 za den,“ řekl náměstek hejtmana Pavel Čížek.
Autobusy se pletly
Šlo o aktivity obcí, které uhradí menší část staveb, zbytek hlavně IROP a 15 milionů Kč dá kraj. Nepomuku zaplatí šest milionů hlavně na silnici, která patří k terminálu, ale je společná pro obsluhu dalších míst.
Stavba uzlu Nepomuk-Dvorec zkrátí přestupy mezi dálkovou i regionální železniční a autobusovou veřejnou dopravou. Přestupní terminál ve Dvorci, dva kilometry od centra města, by měl sloužit cestujícím od platnosti nového jízdního řádu, tedy od letošního prosince.
Součástí bude šest stání pro autobusy, parkoviště pro krátkodobé parkování aut a hlídané místo pro jízdní kola. Na frekventované nádraží jezdí spoje z Plzeňského i Jihočeského kraje. Po připravované harmonizaci jízdních řádů tam budou cestující přestupovat bez čekání.
„Pomůže nám to uklidnit autobusovou dopravu, protože před nádražím se dosud mísily autobusy s osobními vozy a auta se tam občas pletla,“ řekl starosta.
VIDEO: Před rokem Plzeň přišla o jednu ze svých dominant. K zemi šel druhý z mostů u Hlavního nádraží.